Cuma 28.12.2012 00:00
Son Güncelleme: Cuma 28.12.2012 17:22

SMS'i nasıl öldürdü?

Mobil cihazlardan iletişimin artışı, geleneksel telekom şirketlerinin sabit telefon, SMS gibi ‘klasik’ gelir kalemlerini olumsuz etkiliyor.

Mobil cihazlardan iletişimin artışı, geleneksel telekom şirketlerinin sabit telefon, SMS gibi 'klasik' gelir kalemlerini olumsuz etkiliyor.
Dünyanın önde gelen araştırma kuruluşlarından Frost & Sullivan, Türkiye telekomünikasyon sektörünü yakından ilgilendiren, akıllı telefon pazarında yaşanan gelişmeleri mercek altına alan bir araştırma yayınladı. Araştırma sonuçlarını değerlendiren Frost & Sullivan uzman analisti İdil Dönmez, telekom sektöründe geleneksel kanallarda para kazanmanın güçleştiğini belirterek, şirketlerin yeni ve katmadeğerli hizmetlere odaklanması gerektiğini vurguladı.

Dönmez, yıllardır konuşulan 'Akıllı Dönem'in artık gelmiş olduğunu, bugün sadece Çin'de 900 bin kadar Apple ve Android telefon uygulaması geliştiricisi olmasının dönüşümün hızı hakkında ciddi bir fikir verdiğini belirtiyor; sadece Turkcell, şebekesinde akıllı telefon kullanıcısı rakamının 5,5 milyona ulaştığını açıklıyor.

Türkiye'de geride kalan üç aylık dönemde operatörlerden gönderilen SMS sayısında yüzde 2,4 ila yüzde 5,5 oranında artış var. 2012'nin ikinci çeyreğinde Turkcell'in veri gelirleri yüzde 50'yi aşan bir artış göstererek tarihte ilk kez SMS gelirlerini aşmış bulunuyor. Batıdaki tablonun Türkiye için ütopik olduğundan söz etmek pek mümkün değil.

Telekomünikasyon pazarına yön veren akıllı telefon trendinin nasıl karşılanacağı sorusuna doğru cevabın yalnızca mobil operatörlerin Batı'daki örneklerden nasıl dersler çıkaracağına bağlı olacağını ifade eden Frost & Sullivan uzman analisti İdil Dönmez, mevcut tablonun ya devasa bir fırsat dalgası ya da yıkıcı bir tsunami olacağının altını çiziyor.
Telecompaper'da yayınlanan "Hollanda'da Uygulama Pazarı" başlıklı makaleye göre 5,5 milyon akıllı telefon kullanıcısı "WhatsApp" sosyal mesajlaşma uygulamasını telefonlarına yüklemiş bulunuyor. Uygulama, operatörlerin gelirlerinin üçte birini sağlayan SMS ve MMS için alternatif oluşturuyor. Frost & Sullivan, sosyal mesajlaşmanın operatörlerin gelirlerinde 25 milyar dolar düşüşe neden olacağını, bu rakamın 3 yıl içinde ikiye katlanacağını öngörüyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.