Cumartesi 29.12.2012 00:00
Son Güncelleme: Cumartesi 29.12.2012 09:46

2013 tahminleri

Öztürk, dijital dünyanın kehanetlerini sıraladı.

Türkiye'nin dijital medyada en parlak isimlerinden biri olan, 41?29!'un "mutluluktan sorumlu" patronu Alemşah Öztürk, "2013 tahminleri"ni masaya yatırdı ve dijital dünyanın kehanetlerini bir bir sıraladı.

*Sahibinden.com ve hepsiburada satılacak.
*Markalar (inşallah) dijital pazarlama için bütçe "planlaması" yapacak, bunu da ajanslarıyla yapacak.
*Türkiye'den en az bir TED speaker daha çıkacak.
*"Twitter feno" tanımı yerini (umarım) "fikir lideri" tanımına bırakacak.
*White label yazılım, tasarım, prodüksiyon butik ekipleri artacak, global freelance pazarla birlikte. Belediyeler sosyal medyayı ve mobil kanalları daha iyi kullanacak.
*Ajansına inanan, güven yatırımı yapan, uzun süreli strateji planlayan markalar kazanacak.
*Ulusal seviyede çok marka katılımlı bir sadakat sistemi başlayacak, sosyal medya ve mobil destekli.
*25 yaş altı girişimciler ve başarılı iş adamları artacak.
*Sosyal sorumluluk ve productivity konusunda daha çok start up göreceğiz.
*Twitter, data'ya dayalı yeni reklam modellerini açıklayacak.
*Top 10 bağımsız dijital kreatif, medya satınalma ve mobil ajansları global network'ler tarafından alınacak.
*Devletin melek girişim konusunda ortak çalışmaları artacak, bilinen isimler devlete danışmanlık yapacak.
*Büyük şirketlerin tavsiye kurullarında genç dijital yetenekler danışmanlık yapacak.
*Ana ajans olarak dijital ajansların yükselişi devam edecek.
*Mobil ve TV'nin birlikteliği yeni reklam modelleri ve satış kanalları yaratacak.
*İnteraktif outdoor pazarı büyüyecek, algı yönetimi ile lokasyonu dijital sayesinde birleştirecek.
*Tabletli arabaların artısıyla, lokasyon datası ve özellikle akaryakıt noktaları ve trafik ışıkları önem kazanacak.
*CRM konusu çok önemli, burada akıllı sistemler geliştirme yeni trend olacak.
*Tablet ve eğitim kesişimi kritik, burada ciddi fırsat var, akıllı projeler bekliyorum bu konuda.
*Türkiye'de gıda ve tarımcılık konusunda startup'ları daha çok göreceğiz.
*Sosyal medya reklam yatırımları büyüyecek, buradan Linkedln'in etkisinin artacağını düşünüyorum.
*TV networkleri prodüksiyon güçlerini dijital içerik yaratmak için kullanacaklar, içerik pazarlama yükselişte.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.