Pazar 30.12.2012 00:00
Son Güncelleme: Pazar 30.12.2012 11:52

2012 cepte rekor kırdı

Turkcell, üçüncü çeyrek itibarıyla 35,2 milyon müşterisinin hizmetindeki güçlü altyapısıyla 2012 yılında mobil iletişimde yeni rekorlara imza attı.

Turkcell'lilerin internet kullanımları 3G'nin hayata geçtiği 2009 yılına göre yüzde 2232 arttı. Turkcell müşterileri, 2012 yılında, 107 milyar SMS ve 246 milyon MMS gönderdi.
Türkiye'nin lider iletişim ve teknoloji şirketi Turkcell, 2012 yılına ilişkin mobil hizmet verilerini açıkladı. Turkcell'in 35,2 milyon müşterisinin toplam konuşma, SMS, MMS, mobil internet ve mobil uygulama kullanımlarına ilişkin veriler, iletişim ve teknoloji sektörünün geçtiğimiz yıl yarattığı değişim ve dönüşümün fotoğrafı niteliği taşıyor. Turkcell'in 32 binin üzerinde baz istasyonuyla nüfusun yüzde 99,17'sine hizmet veren altyapısı 2012 yılında cep telefonu kullanıcılarının 107 milyar SMS, 246 milyon MMS gönderdi. Akıllı telefonların giderek yaygınlaştığı 2012 yılında, Turkcell'lilerin mobil internet kullanımı, 3G'nin hayata geçtiği 2009 yılına göre yüzde 2232 artış gösterdi.
2013'TE 2 BİN YENİ İSTİHDAM
İstihdamı bir kurumsal sosyal sorumluluk meselesi olarak gören ve özellikle grup şirketlerinden Turkcell Global Bilgi ile Anadolu'da gençlere yeni iş kapıları açan Turkcell, 2012 sonu itibarıyla çalışan sayısı 13 bine ulaştı. 2013 yılında ise 2 bin kişinin Turkcell ailesinde yerini alması planlanıyor.
İnovatif yaklaşımını her alanda sergileyen Turkcell, 2012 sonu itibariyle 162'si ulusal, 29'u uluslararası olmak üzere toplam patent başvuru sayısını 191'e çıkardı. Şirketin tescilli patent sayısı ise 10 oldu. Turkcell, 2012 yılında da abonelerinin iletişim ihtiyaçlarını karşılamakla yetinmeyerek, kampanyalar ve işbirlikleri sayesinde maddi faydalar da sağladı. 2012 yılı boyunca gnctrkcll'in kampanyalarına toplam 2 milyon 213 bin katılım gerçekleştirildi. Kampanyalar arasında ilk sırayı eğlence alanında olanlar alırken, onu yeme-içme ve giyim izledi. Bütün bu kampanyalardan faydalanan gnctrkcll üyeleri toplam 26 milyon TL fayda elde etti. "Turkcell'liler Yaşadı kampanyasında ise 15 marka ile 108 işbirliği gerçekleştirildi. Bu kampanyalar kapsamındaki 2 milyon 630 bin adet alışveriş sonucunda Turkcell aboneleri alışverişlerinde 36 milyon TL avantaj sağladı.
EN ÇOK TERCİH EDİLEN PAKETLER
2012 yılında Turkcell'in ücretsiz bilgi paketlerinden 8,3 milyon kullanıcı faydalandı. En çok tercih edilen ilk üç paket sırasıyla "Hava Durumu, "Kadın Yaşam Paketi ve "Çiftçi Paketi oldu. Mobil teknolojilerin her alanda olduğu gibi finansal süreçlerde de kullanımının artış trendinde olduğu 2012 yılında Turkcell tarafından başlatılan ve sisteme dahil olan üye işyerlerinden kısa mesajla kolay ve güvenli alışveriş imkanı sağlayan Mobil Ödeme sistemi 8,5 milyon işlemde kullanıldı. Tek Kullanımlık Şifre'nin kullanım sayısı 640 milyon olurken, Turkcell Mobil İmza ile 6,7 milyon imzalama işlemi gerçekleştirildi.
T-Market'te 2012 yılında en çok indirilen 3 uygulama Turkcell Müzik, Turkcell TV ve Turkcell Cüzdan olurken, indirilen toplam uygulama sayısı 26 milyona ulaştı.
Geçen yıl Turkcell TV ile cepten, tabletten ve web'den toplam 115 milyon dakika televizyon izlendi. En çok izlenen kanallar sırasıyla Kanal D, Star ve ATV oldu.Aynı dönemde Turkcell Müzik'ten 30 milyon şarkı indirildi. Turkcell aboneleri en çok Göksel'den "Acıyor, Halil Sezai'den "Sonbahar ve Can Bonomo'dan "Love Me Back şarkılarını cihazlarına indirerek sevdikleri şarkıları hep yanlarında taşımanın keyfini çıkardı. Futbolseverlerin favori uygulaması olan Turkcell Goller Cepte ile 2012 yılında Turkcell'lilerin cebine 83,8 milyon gol ve haber videosu gönderildi. Süper Lig'de en çok izlenen gol Bekir İrtegün'ün 2-1'lik Fenerbahçe-İstanbul Büyükşehir Belediyespor maçında attığı gol oldu. 2-1'lik Galatasaray-Fenerbahçe maçında Selçuk İnan'ın attığı gol ve 1-1'lik Galatasaray Fenerbahçe maçında Hasan Ali Kaldırım'ın golü de futbolseverler tarafından en çok izlenenler arasına girdi. 2012 yılında golleri en çok izlenen takımlar sıralaması ise Fenerbahçe, Galatasaray ve Beşiktaş şeklinde gerçekleşti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.