Çarşamba 09.01.2013 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 09.01.2013 10:05

2013'ün teknolojik trendleri

2013 yılında bizi bekleyen teknolojik değişimler neler?

Teknoloji hızla ilerlerken hiçbir yenilik uzun süre ''yeni'' olarak kalmıyor, sürekli bir değişim içerisinde olan teknolojiyi gün geçtikçe takip etmek zorlaşıyor. Forbes dergisi bu takibi kolaylaştırmak için 2013 yılına kadar gerçekleşecek en önemli 10 teknoloji trendini açıkladı.
Forbes'un belirlediği trendleri incelemeden önce sosyalmedya.co'nun yöneticisi Bahadır Atasoy'a 2013 öngörülerini sorduk.
İşte cevabı:

"2013'te taşınabilir cihaz tarafında büyük bir rekabet yaşanacak. iPhone akıllı telefon pazarında artık yalnız değil. iPhone'un yaşadığı 'duraklama Samsung, Microsoft, Nokia ve Google gibi cihaz ve işletim sistemi üreticilerine yarayacak. Bunun yanında giyilebilir cihazların 2013'de popüler olması bekleniyor. 2012'te Google'ın gözlükleri hakkında pek çok şey duyduk. Bu cihaz henüz piyasaya sürülmedi ancak 2012'de birkaç örneğini gördüğümüz akıllı saatler bu yılın trend ürünleri arasına girecek. Apple'ın da bu konuda çalışmaları olduğu biliniyor. Özetle son kullanıcı tarafında 2013 yılının en güçlü trendinin giyilebilir cihazlar olacağını söyleyebilirim."

Bahadır Atasoy 2013'te taşınabilir cihazların öne çıkacağını söylerken bakın Forbes'un teknoloji trendleri raporunda neler var:


1. Taşınabilir Cihaz Savaşları
2013 yılında taşınabilir cihazlar/cep telefonları, kişisel bilgisayarların kullanımını geçerek en yaygın internet ağı erişim araçlarından biri haline gelecek. 2015 yılına kadar piyasadaki cep telefonlarının %80'i akıllı telefon olacak.
2. Mobil uygulamalar & HTML5
2014 yılı süresince JavaScript'in işlevselliği, HTML5 i ve internet tarayıcısını en yaygın uygulama geliştiricisi olmaya itecek.
3. Kişisel bulut bilişimi
Bulut bilişimi içerik, uygulamalar ve seçenekler için dijital yaşamın merkezi haline gelecek. Hizmet daha önemli olurken araçların önemi azalacak.
4. Karma Bilişim teknolojisi (IT) ve Bulut Bilişimi
Bilişim teknolojisinin rolü değişecek. BT departmanlarının bu bölümle ilgili düzenlemelerde daha çok rol oynamsı gerekecek.
5. Stratejik Büyük Veri (Big data)
Kurumların geleneksel olmayan türde verilere ve dış veri kaynaklarına odaklanmaları gerekiyor. Hadoop ve NoSQL hız kazanacak. Büyük veri ise toplumsallaşacak. İnternet ağının en zengin beş büyük veri kaynağı; sosyal grafik, amaç grafiği, tüketim grafiği, etki grafiği ve mobil grafikten oluşuyor. Tek kurumsal data ambarı anlayışı yok olduğu için çoklu sistemlerin bir arada tutulması gerekecek.
6. İşlemeye uygun mantıksal analizler
2013 ve 2014 yıllarında bulut bilişimi, mantıksal analizler ve büyük veri hız kazanacak. İşletmelerde gerçekleşen davalarda mantıksal analiz ve simülasyon uygulayabileceksiniz. Mobil cihazların veriye erişimi olacak ve işletmelerde alınan kararlarda destek sağlayabilecek.
7. En yaygın iç-bellek programlaması
Beklentileri, tasarımları ve yapıları değiştirecek. Performansları ve tepki sürelerini arttırabilir. Gerçek zamanlı öz hizmet, ticari istihbaratlara olanak sağlayacak. 2012/2013 yıllarında hafıza kapasitesini geliştirmek için SAP ve diğerleri uygulamaların teminat hızını arttıracak.
8. Entegre olmuş ekosistemler
Altyapı ve uygulama iş yüküne değinmek için daha çok bilgisayar yazılımı ve sunucusu paketlenecek?. Yazılımların donanım olarak verildiği elektronik aletlerin dağıtımı artacak. Yeni moda: Gartner'ın önümüzdeki beş yılda yaygınlık kazanacağını düşündüğü sanal elektronik aletler.
9. Uygulama start-up'ları
2014 yılında, uygulama dükkânlarından, 70 milyardan fazla mobil uygulama yüklemesi olacak. Ayrıca birçok kuruluş çalışanlarına özel uygulama dükkanları aracılığıyla mobil uygulama dağıtımı yapacak.
10. Şeylerin interneti

İnternet bağlantılarının yüzde 50'den fazlası şeylerdir. 2011'de webde 50 milyarı kesintili bağlantılar olmak üzere 15milyardan fazla şeyler vardı. 2020'ye kadar 200 milyardan fazlası kesintili bağlantılar olmak üzere 30 milyardan fazla bağlanmış şeyler olacak. Buradaki anahtar teknolojiler iliştirilmiş sensör resim tanıma ve NFC.

Nilsu Zırhlıoğlu

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.