Cuma 11.01.2013 00:00

Ahmet Pura yeniden IAB Başkanı!

Tüm dünyada dijital pazarlama endüstrisinin gelişmesi için kurulan ve halen 33 ülkede faaliyet gösteren IAB'nin Başkanlığına ikinci kez Ahmet Pura seçildi.

Tüm dünyada dijital pazarlama endüstrisinin gelişmesi için kurulan ve halen 33 ülkede faaliyet gösteren IAB'nin (Interactive Advertisement Bureau), Türkiye merkezi 2. Olağan Genel Kurul toplantısı 10 Ocak'ta yapıldı ve Ahmet Pura yeniden Başkan oldu.

Genel Kurul, IAB Türkiye Başkanı Ahmet Pura'nın açılış konuşmasıyla başladı. Pura konuşmasında 2012 ilk 6 ay reklam yatırımlarını değerlendirdi. Konvansiyonel mecralarda Türkiye'nin dünyaya paralel bir gelişim gösterdiğini, ancak dijitalde yüzde 7.2 olan dünya ortalamasının bir hayli üstüne çıktığını veyüzde 34.4'lük bir büyüme oranı yakaladığını vurguladı. IAB Türkiye ve Reklamcılar Derneği verilerinin entegre edilerek analiz edilmesi sonucunda, dijitalin geçtiğimiz yılın ilk yarısında toplamdan yüzde 16'lık bir pay aldığını belirtti. Türkiye'deki büyüme trendinin, önümüzdeki dönemde de çift haneli rakamlarla süreceğinin altını çizen Pura, 2015'de dijitalin toplamının 1.2 milyar $'a ulaşmasının ve 2016'da Türkiye reklam yatırımları toplamı içindeyüzde 25-30'luk bir paya sahip olmasının beklendiğini dile getirdi. Hedeflerin ve beklentinin yüksek olduğunu, bu nedenle IAB Türkiye'nin daha çok çalışması gerektiğini önemle vurguladı. Sözlerini bitirirken IAB Türkiye'nin birinci dönem çalışmalarına emek veren Yönetim Kurulu, Yürütme Kurulları ve IAB üyelerine teşekkür ederek mükemmel bir ekiple çalıştığını belirtti.
2012 Faaliyet raporunun sunulmasının ardından yeni dönemde görev yapacak Yönetim, Denetim ve Disiplin Kurullarının seçimine geçildi. Oylama sonuçlarına göre 2013

– 2014 döneminde;

Yönetim Kurulu
Başkan Ahmet Pura / Reklamverenler Derneği
Başkan Yardımcıları Neslihan Olcay / Reklamcılar Derneği
Rima Erdemir / Medyanet (2013)
Mahmut Kurşun / Ciner Yayın Holding (2014)
Genel Sekreter Ayşen Akalın / Eczecıbaşı
Sayman Aylan Özusta / Reklamcılar Derneği
Üyeler Ahmet Akın / Markom Leo Burnett
Alpay Alptekin / Superonline
Arda Kutsal / Webrazzi
Burak Ertaş / Sahibinden
Cüneyt Devrim / Project House
Kader Kutun / Netcom
Neslihan Mesutoğlu / Turkuvaz Reklam
Onur Çekmegil / Mynet
Oya Öneş Yaşayan / Quisma
Ömer Lütfü Diri / Avea
Tuncay Yavuz / OMD
Tümay Asena / NoktacomUğur Şeker / DBİ
Zafer Demiriz / Zaman
Yedek Üyeler Ekin İlyasoğlu / Logaritma
Emre Faks / UP İletişim
Evrim Ersoy / Garanti Bankası
İlkan Gökyılmaz / Maksimum İletişim
Kurt Onur / Move Z
Oya Horani / Doğuş Yayın Grubu
Nevgül Anbarlılar / Yıldız Holding
Tuğrul Sevim / BTS
Yüce Zerey / Cocacola
Zafer Özçelik / IProspect
Denetim Kurulu Emine Pura / Üçüncü Pazarlama
Levent Kavuzlu / BİG34
Yasemin Gebeş / Türk Medya Yedek Üyeler Eser Z. Hakim / Brand Experience
Haymi Behar / Hürriyet
Meltem uğur / Ogilvy One Disiplin Kurulu Ahmet Pura / Reklamverenler Derneği
Ahmet Akın / Markom Leo Burnett
Levent Kavuzlu / BIG34

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.