Perşembe 31.01.2013 00:00
Son Güncelleme: Perşembe 31.01.2013 06:56

Müzakerenin dokuz kilit ismi

Terör örgütü PKK'nın silah bırakması için müzakereler sürüyor.

Devlet, terör örgütü PKK'nın silah bırakması ve Kürt sorununun çözümü için 2012 sonu itibariyle yeni bir eylem planı hazırladı. Çözüm sürecinin, Cumhurbaşkanlığı seçimlerinin yapılacağı 2014'e kadar tamamlanması amaçlanıyor.

Bu sürecin anayasası sayılabilecek metin, Başbakanlık'ta hazırlanan Terörle Mücadele Eylem Planı ve onun alt metni olan Başbakanlık Makro Analizi. 2009'da başlatılan, ancak Habur Krizi nedeniyle başarısızlığa uğrayan Demokratik Açılım sürecini Beşir Atalay yönetmişti. Bu yeni sürecin kilit aktörü Hakan Fidan, kilit kurumu ise Milli İstihbarat Teşkilatı. Fidan, süreci yürüten kişi olarak büyük bir risk alıyor. Ancak başarılı olursa Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın siyasi desteğiyle Kürt sorununun çözümünde kilit rol üstlenmiş bir isim olarak tarihe geçebilir. Kürt sorunu gibi çetrefil bir sorunu, problemlerin kapalı kapılar ardında, açıkça ve derinlemesine konuşulmasına olanak sağlayan istihbarat biliminden yararlanmaksızın çözmek neredeyse imkânsız. Aktüel, Hakan Fidan'la birlikte yeni müzakere sürecinin diğer kilit isimlerini ve süreçteki rollerini açıklıyor. İşte yeni sürecin baş aktörleri:

Ferhat Ünlü

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.