Perşembe 07.02.2013 00:00

Facebook çıldırtıyor!

Facebook'un yeni arama motoru Graph Search, 'beğenme' çılgınlığına yol açabilir.

Sosyal ağ devi Facebook'un tanıttığı Graph Search adı altındaki yeni arama motorunun yankıları sürüyor. Henüz "beta" aşamasında olan uygulama ile kullanıcılar Facebook'ta çok daha gelişmiş bir altyapıyla arama yapabiliyor.

YAN ETKİLER OLABİLİR
BusinessInsider'ın haberine göre ise Graph Search'ün Facebook'a ciddi derecede yan etkisi olabilir. Yeni arama motoru sayesinde kullanıcılar artık arkadaşlarının yıllar önce beğendiği sayfalara, fotoğraflara ve iletilere ulaşabiliyor. Bu ise kullanıcıların geçmişinin kurcalanması dolayısıyla bir ikilemi de meydana getiriyor. e-Pazarlama uzmanı Dbera Aho Williamson, konuyla ilgili yaptığı açıklamada kullanıcıların 5 yıl önce hangi sayfaları veya fotoğrafı beğendiğini hatırlamayabileceğini belirtti ve sözlerini şöyle sürdürdü: "Ben arama yaparken herhangi bir arkadaşımın 5 sene önceki beğendiği her şeyi görebiliyorum. Oysa ilgili arkadaşım yıllar sonra bu beğendiği sayfaları görmemden hazzetmeyebilir ve bu sayfaları beğendiği için çekincesi olabilir."

ÇILGINLIK BAŞLAYABİLİR
Williamson, Graph Search'ün genel kullanıma açılmasıyla birçok kullanıcının yıllar evvel "beğen" butonuna tıkladığı içeriklerden "beğen"lerini toplamaya başlama ihtimaline dikkat çekti ve ekledi: "Herkes geçmişinin kurcalanmasından hoşlanmayacaktır ve "beğenmeme" çılgınlığı hiç de uzak bir ihtimal değil."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.