Giriş Tarihi: 19.2.2013 11:20

Markalar sosyal medya peşinde

Markalar sosyal medyada patlama yapmak için sırada bekliyor. Markaların pazarlama taktikleri sosyal medya ile boyut atlıyor.

Dijital düzen markaların gelişen olaylara eş zamanlı olarak tepki kampanyaları geliştirebilmelerini mümkün kılıyor. Öyle ki, süreci doğru değerlendiren markalar, zekice düşünülmüş bir tweet ile tüm dikkatleri üzerine çekebiliyor. Bunun en yakın örneğini kuşkusuz, Super Bowl gecesi elektrikler kesildiği sırada attığı tweet ile tüm bakışları üzerine çeken Oreo gösterdi.
Konuyla ilgili olarak The Marketing Zen Group CEO'su Shama Kabani, "Artık markalar ayakta kalabilmek için daha fazlasını yapmalı. Çünkü eş zamanlı katılımcıların yer aldığı bu havuz gittikçe kalabalıklaşıyor. Oreo doğru zamanda doğru yerdeydi. Önümüzdeki sene tüm reklamverenler aynı yerde bekliyor olacak." diyor.
Bir diğer örnek ise Starbucks'ın, Nemo kasırgası sebebiyle civardaki Starbucks'ları kapanan bölge sakinlerine özel olarak başlattığı kampanyaydı. Ünlü kahve zinciri, Facebook ve Twitter üzerinden sağladığı bedava kahve uygulamasıyla büyük başarı kazandı. Starbucks Global Dijital Pazarlama Departmanı Başkan Yardımcısı Alexandra Wheeler yaptığı açıklamada, bir hafta sonu boyunca hedef belirleme ve yaratıcılık konusunda ortaklaşa ve organize bir çalışma yürüttüklerini söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.