Giriş Tarihi: 24.2.2013 10:39 Son Güncelleme: 24.2.2013 17:31

Spor gazetesi olmadan spor basını olur mu?

Sporx.com Genel Müdürü İlkan Gökyılmaz ve Mackolik.com'un sahibi Erdem Yurdanur Aktuel.com.tr'ye geleneksel medyadan bağımsız dijital spor yayıncılığının sırlarını anlattılar.

Dijital medya futbolu bilgisayar oyununa dönüştürdü. Türkiye'de dijital spor yayıncılığında iki farklı ekolün başarılı temsilcileri Sporx.com Denel Müdürü İlkan Gökyılmaz ve Mackolik.com'un sahibi Erdem Yurdanur Aktuel.com.tr'ye geleneksel medyadan bağımsız dijital spor yayıncılığının sırlarını anlattılar.
Marilla Erçik / Aktuel.com.tr
Diğer sitelere göre sizin farkınız nedir?
ERDEM YURDANUR – MAÇKOLİK:

"Her maçla ilgili her veri bizde mevcut"
Mackolik.com Türkiye'de çok popüler olan futbol ve basketbol sporları ile ilgili daha çok istatistik, canlı sonuç gibi veriye odaklanmış bir sitedir. En büyük farkımız günce ve tarihsel veriler konusunda dünyanın en geniş veri tabanlarından birisine sahibiz. Örneğin; Türkiye futbol ligleri ile ilgili olarak 1928 yılına kadar, İngiltere Premier Ligi'nin 1889 yılına kadar bilgilerini girmiş durumdayız. Sonuçta bizler dünyada herhangi bir maçla ilgili bir veriye ihtiyaç duyulduğunda bununMackolik.com'da olduğunu bilsin insanlar istiyoruz.
İLKAN GÖKYILMAZ – SPORX:
"Amacımız tıklatmak değil"

Haber akışında 24 saat çalışılan bir tempodayız. Günde yaklaşık 150'ye yakın haber girerken bunların 50 kadarını kendi kadromuzla özgün içerikle oluşturuyoruz. Özel haberler konusunda hız kesmeden çalışmalarımıza devam ediyoruz. İnternette kalıcı olmak sayfa gösterimiyle doğru orantılı olsa da ilk amacımız tıklatmak değil, etik unsurlarda ön plana çıkarak kalıcı olmak. Bu etik unsurlara fazlasıyla dikkat ediyoruz. Gazeteciliğin temeli şüphe ve eleştiri kabiliyeti, bunlar da önemli. İçerik kadromuzdaki yöneticilerimiz internette gazeteciliği yaklaşık 10 yıldır yapan insanlardan oluşuyor.
Siz de olup diğer sitelerde olmayan neler var?
ERDEM YURDANUR:
"Kütüphaneleri tarayıp tek tek veriyi oluşturuyoruz"

Bizdeki geçmiş bilgilerin büyük bir bölümü hemen hemen sadece bizde var diyebilirim. Çünkü biz bunları kütüphanelerden eski gazeteleri tek tek araştırıp tasnifleyerek oluşturuyoruz. Ayrıca maç sonuçlarını canlı olarak dünyada en hızlı veren sitelerdeniz. Ayrıca her maçın altındaki forum sayfaları ile aynı zamanda bir topluluk sitesiyiz. Diyebilirim ki Mackolik.comfutbol ve basketbolun sosyal medyasıdır.
İLKAN GÖKYILMAZ :
"Dış haber ağımız çok güçlü"

Özgün içerik ve gazetecilik refleksi. İnternette gazeteciliğin bilgisayar karşısında bir kopyala yapıştır olmadığını düşünüyoruz. Haberi yakalamak, haberi bulmak, detayı görmek, bakış açısını kullanıcıya yansıtmak ve onların yorumuna bırakmak. Ayrıca yurtdışında yaklaşık 400 yabancı gazeteyi ve haber sitelerini eş zamanlı olarak kontrol ederek oluşturduğumuz çok güçlü bir dış haber ağımız var. Sonuç olarak "kendi" yazdığımız ve Sporx Dış Haber Kaynaklı haberler önemli bir takdir topluyor.
Yakın gelecekte neler planlıyorsunuz?
ERDEM YURDANUR :
"Farklı bir marka yaratıyoruz"

2012 yılında şirketimizin %51'ini İngiliz Perform şirketine sattık. Perform da dünyada spor medyası konusunda faaliyet gösteren, Londra borsasına kote büyük bir şirket. Biz de yakın gelecekte Mackolik.com ile Türkiye'de yakaladığımız başarıyı dünyaya taşımak için Perform ile birlikte farklı bir marka yaratıyor olacağız. Böylece Türkiye'den dünyaya açılmış bir teknoloji ve içerik şirketi olarak dünyanın en iyisi olmaya çabalayacağız. Bunu da başaracağımıza inanıyoruz.
İLKAN GÖKYILMAZ:
"Mobil, mobil, mobil!"

Daha iyi spor içeriği için aralıksız çalışıyoruz. Mobil ziyaret gün geçtikçe arıyor, mobil ziyaretçilerimizin ihtiyaçlarına daha iyi cevap verebilmek için çalışmalarımızı hızlandırıyoruz.
PROFESYONEL GÖRÜŞ
Esat Dumlupınar, Turkuvaz Medya Pazarlama Grup Koordinatörü
"Futbol meraklıları dijital mecrada çok aktif"

Türkiye'de yayın yapan spor odaklı sitelerin içeriklerinin %90ı futbola odaklanmış durumda. Spor sitelerinin trafiklerini süper lig ve transfer sezonunda yüksek seviyelere ulaştıklarını görüyoruz. Bu siteleri 2 farklı takip amacı var:
- İçerik Öncelikli Siteler: Spor ve özellikle futbol haber ve yorumlarıyla öne çıkan sitelerdir. Fotomac.com.tr, fanatik.com.tr, sporx.com gibi siteleri bu kategoride değerlendirebiliriz.
- Skor Öncelikli Siteler: İddaa, süper loto gibi şans oyunları meraklılarının skor takibi yapmak için sıklıkla girdikleri siteler bu kategoride değerlendirilebilir. Kullanıcılar maçların oynandığı saatlerde siteyi ekranda açık tutarak tüm skorları anında görebiliyorlar.
Reklamsal açıdan özellikle erkek kitle hedefli markaların henüz bu siteleri yeterince kullandıklarını söyleyemeyiz. İletişim, finans ve otomotiv sektörleri özellikle iyi kurgulanmış projelerle spor sitelerini değerlendirmeliler. TV'de spor programlarına yatırım yapan markalar aynı ilgiyi sitelerde devam ettirmeyerek önemli fırsatlar kaçırdıklarını söyleyebilirim. Çünkü futbol fanları dijital mecralarda daha aktif ve katılımcılar.
En çok ziyaret edilen 10 spor sayfası
1)Maçkolik.com
2)Sahadan.com
3)Fanatik.com.tr
4)Sporx.com
5)Ligtv.com.tr
6)Fotomac.com.tr
7)Ntvspor.net
8)Eurosport.com
9)Galatasaray.org
10)Canlıskor.com

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.