Perşembe 28.02.2013 00:00
Son Güncelleme: Perşembe 28.02.2013 02:19

Aktüel arşivinden 28 Şubat haberleri

Aktüel dergisinin 28 Şubat Post Modern Darbesi ile ilgili daha önceki yıllarda yayınladığı ilginç 28 Şubat haberleri.

Türkiye pek çok darbe gördü; 27 Mayıs, 12 Mart, 12 Eylül… Askeri darbelerin ardından bir 28 Şubat yaşandı ve tarihe post-modern darbe olarak not düşüldü.

28 Şubat'ı diğerlerinden ayıran en büyük fark üniforma ve silah kullanılmadan sivil toplum üzerinden yapılmış olmasıydı. Toplum üzerinde oluşturulan irtica korkusu öyle bir noktaya taşındı ki "ordu darbe yapsın" algısı yerleştirildi.

"İrtica gelmesin aman ordu gelsin" diyenler bugün elbette bambaşka görüşte. Peki 28 Şubat'a ne olmuştu? Her şey 28 Şubat 1997'de düzenlenen Milli Güvenlik Kurulu toplantısıyla başladı. O toplantıdan çıkan kararın hükümete bildirilmesiyle de süreç başladı.

Bu noktada 28 Şubat kararlarını sıralayıp hafızaları tazelemekte fayda var. Laiklik için yasaların uygulanması isteği, tarikatlara okulların denetlenmesi isteği, 8 yıllık kesintisiz eğitime geçilmesi, tarikatların kapatılması, medyanın kontrol altına alınması gibi istekler sebebiyle 28 Şubat o günden itibaren post-moden darbe olarak anıldı.

Yıllarca konuşulan, hakkında yazılıp çizilen, sonrasında da dava süreciyle bir daha gündemden düşmeyen 28 Şubat ile ilgili Aktüel dergisi arşivinde yer alan haberleri, dosyaları tozlu raflarından çıkardık. Bu haberleri okurken bugün yazılmadığını hatırlatmak isteriz.

aktuel.com.tr

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.