Salı 12.03.2013 00:00
Son Güncelleme: Salı 12.03.2013 01:03

Almanya’da internet reklamcılığı ne durumda?

Almanya'da 2012 yılında brüt medya yatırımlarının beşte biri internete yapılmış. Yıl sonuna kadar da internet reklamcılığının yüzde 11 büyüyeceği öngörülüyor.

İnternet reklamcılığı son yıllarda en hızlı büyüyen pazarlar arasında yer alıyor. Türkiye'de sektör biraz yavaş ilerlese de Almanya'da yollar epeyce aşılmış. IP Deutschland firmasının interaktif reklam sorumlusu Paul Mudter'ın DeutscheWelle'ye verdiği röportaj da bu durumun en önemli göstergesi.

Mudter söyleşide "İnternet reklam piyasasının 2012 yılında gösterdiği gelişmeden çok memnunuz. Reklam yatırımlarına bakıldığında, piyasanın yüzde 13 oranında büyüdüğü görülmekte. Dijital reklamlar medya dünyası içinde en hızlı büyüyen alan" diyor.

Bu arada Federal Dijital Ekonomi Birliği'nin verilerine göre, Alman şirketleri geçen yıl internetteki reklamlara 6 milyar 500 milyon euro ayırmış. Özellikle görüntülü reklamlara ilgi büyük. Video formatındaki reklamlara ise 2012 yılında 240 milyon euro harcandığı tahmin ediliyor. Televizyon, diğer medya organları arasında reklam konusunda hâlâ başı çekiyor. Televizyonun hemen arkasından ise internet geliyor. Almanya'da 2012 yılında brüt medya yatırımlarının beşte biri internete yapılmış. Televizyona yapılan yatırım oranı ise yüzde 38. Pastanın kalan bölümünü ise radyo ve basın paylaşıyor.

Paul Mudter "Televizyonların dijitalleşmesi nedeniyle medya organları arasındaki fark giderek kayboluyor. Her iki alan da birlikte büyüme kaydederek öyle bir noktaya gelecek ki ikisini birbirinden ayırmak mümkün olmayacak" diyor.
Reklamcıların umudu akıllı telefonlar

Almanya Federal Dijital Ekonomi Birliği, bu yıl mobil iletişim içerisindeki reklam piyasasının yüzde 75 oranında büyüme kaydedeceğini tahmin ediyor. İnternet reklamcılığındaki gelişmeyi özellikle gazeteler yakından takip ediyor. İçeriklerini internette yayınlayan pek çok gazete, buradan gelecek reklam gelirlerine muhtaç durumda.
Gazetelerin diğer bir gelir kaynağı ise dijital baskıya abone olan okurların ödemeleri. Alman "Die Tageszeitung" gazetesinden Mathias Böcker konuyla ilgili olarak "Gazetelerin en büyük korkusu, okurların ücretsiz içerik sunan rakiplere yönelmesi. Yoksa gazeteler 'paywall' adı verilen ödeme sistemine çoktan geçmişti. Bu uygulama yüzünden ziyaretçi sayısı büyük ölçüde azalıyor, tabii buna bağlı olarak reklam gelirleri de..." diyor.
Ödeme duvarı

Almanya'nın sol eğilimli gazetelerinden "Die Tageszeitung" ödeme tercihini okurlara bırakan bir sistem uyguluyor. Gazete, internet sitesini takip eden okurlara, içerik için ödeme yapma imkânı sunuyor. Okur ödemek istemezse içerik ücretsiz kalıyor. Alman Yayıncılar Birliği editörlerinden Erik Staschöfski ise okurları içerik için ödemeye zorlayan ödeme duvarı adlı sistemle, reklam gelirlerinin de artırılabileceğini ifade ederek: "Bu sistem sayesinde okurlar gazeteye abone oluyor ve reklamcıların bu kullanıcılar hakkında daha fazla bilgi edinme imkânı doğuyor" diyor.

DeutscheWelle

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.