Perşembe 14.03.2013 00:00
Son Güncelleme: Perşembe 14.03.2013 07:10

Reklamcılar bu raporu konuşuyor

Reklamcılar Derneği üyesi medya ajanslarının verileriyle hazırlanan 2012 yılı medya yatırımları açıklandı. Reklam yatırımları 2012’de ne kadar büyüdü?

Reklamcılar Derneği'nin medya ajanslarından elde ettiği verirlerle hazırlanan 2012 büyüme verileri sektörün hız kesmeden ilerlediğinin göstergesi niteliğinde.
2011 yılında 4 milyar 320 milyon TL olan medya yatırımları 2012 yılında 4 milyar 652 milyon TL olarak gerçekleşmiş. Yatırımların yüzde 56.01'ini televizyon, yüzde 23,93'ünü basın, yüzde 9.05'ini dijital, yüzde 7.05'ini açık hava, yüzde 2.79'unu radyo, yüzde 1.16'sını sinema reklamları oluşturuyor.
2012 yılında reyting ölçümlerindeki sıkıntılı sürece rağmen, piyasalarda oluşan hareketlilik büyümeyi yüzde 8'lik bir orana taşımış. Büyümenin itici gücünü ise finans, yayıncılık, perakende, içecek, ev temizlik ve gıda sektörlerinin oluşturuyor.

Son 10 yıldır medya reklam yatırımları ekonomik gelişmeler paralel seyrediyor. 2013 yılında da benzer ekonomik trendin süreceği varsayımından hareket eden uzmanlar reklam yatırımlarının yüzde 12 oranda büyümesini bekliyor.


2012'de sektörde neler oldu

Türkiye, 2012'de Avrupa'nın en çok marka başvurusu yapılan ülkesi olma unvanını kazandı.
2012'de 182 bin 307 yerli, 30 bin 156 yabancı marka başvurusu yapıldı.
Yerli 104 bin 808, yabancı 27 bin 046 marka tescili ile 2012 yılı bir önceki yılı geride bıraktı.
Yerli marka tescilleri yüzde 46, yabancı marka tescilleri yüzde 99 oranında arttı.
26 bin 524 marka tescili ile İstanbul ilk sırada yer aldı.
Son 7 yılda en çok yerli marka tescili 2012 yılına ait.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.