Cumartesi 16.03.2013 00:00

Samsung Apple'ı solladı

Dünyanın en büyük elektronik üreticilerinden biri olan Samsung’un, akıllı telefonlarını tanıtmak için en büyük rakibi Apple’dan daha fazla para harcadığı ortaya çıktı.

Samsung'un elektronik dünyasında başarıya ulaşmak için basit bir strateji kullandığı anlaşıldı: Kaliteli üretim, çok fazla promosyon.

Wall Street Journal'ın haberine göre, Samsung 2012'deki promosyon çalışmalarında sadece ABD'de akıllı telefonlarını tanıtmak için 401 milyon dolar harcadı. Kantar Media şirketinin verdiği verilere göre, Apple, kendi krallığında reklama 333 milyon dolar ayırdı.

Rakamlar, Samsung'un 2011'in ardından ABD'deki harcamalarını ciddi şekilde artırdığını gösterdi. Güney Koreli şirketin 2011'deki reklam harcamaları, Apple'ın üçte biri oranındaydı.

Verilere göre Samsung, sadece ABD Futbol Ligi'nin (NFL) şampiyonluk maçı Super Bowl'da reklama 15 milyon dolar harcadı. Galaxy S 4 telefonunun reklamı için New York'un ünlü Time Meydanı'ndadev bir billboard kiralayan Samsung, her ne kadar LG'nin kötü sürprizine maruz kalsa da, reklam stratejisiyle bugüne kadar başarı elde etmiş görünüyor.

RAKAMLAR YÜKSELDİ
Reklam stratejisi, Samsung'un iPhone'a göre daha ucuz kalan akıllı telefonlarının da başarısını artırdı. IDC araştırma şirketinin rakamlarına göre, Samsung 2012 yılının kapanışıyla küresel akıllı telefon piyasasındaki payını yüzde 30.3'e çıktı. Bu oran, 2011 yılında yüzde 19.0'dı.

Apple ise 2011 yılında yüzde 18.8 olan küresel payını, 2012'de sadece yüzde 0.3 artırarak yüzde 19.1'e çekti.

Gazete, billboard, TV ve internet gibi akla gelecek her türlü kanaldan reklama ağırlık veren Samsung, reklama tüm elektronik üreticilerinden daha fazla para harcıyor. Özellikle Galaxy S 3'ün küresel alandaki promosyonuna çok büyük ağırlık veren Samsung, Türkiye'de düzenlediği özel etkinliklerle de teknoloji gündemini meşgul etmeyi başarmıştı. Samsung Galaxy S serisi, Ocak ayında küresel alanda 100 milyon satış rakamını geçmişti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.