Son Güncelleme: Salı 19.03.2013 01:17
Türkiye’de internet reklamcılığı ucuza gidiyor
Türkiye internet açısından Avrupa’nın neresinde? Türkiye internetinin resmi araştırma platformu Gemius’a göre ilginç bir yerde....
Filip Piecynzski Avrupa açısından bakıldığında Türkiye'nin Rusya ve Polonya'dan sonra en büyük üçüncü internet pazarı olduğunu söylüyor.
Piecynzski'ye göre Türkiye'yi diğer pazarlardan farklı kılan en önemli özelliği Google, Facebook, Twitter gibi küresel markalarla duygusal bağ kuran internet kullanıcılarının olması. Bunun yanı sıra Mark Zuckerberg'in sosyal ağında Türkiye'nin diğer Avrupa ülkelerinden çok daha fazla kullanıcıya sahip olduğunu belirten Piecynzski, rate card ücretlerinin ise Polonya ve Çek Cumhuriyeti'nden daha düşük olduğunu söylüyor.
Gemuis Türkiye'deki internet ölçümleme ihalesini kazandıktan sonra reklam verenlerin ve sektör profesyonellerinin gelişimi için eğitim çalışmaları düzenlemeye başladı. Son üç yılda yapılan eğitimlerle online medya planlama süreçleri 'duygularla' yönetilen bir yapıdan rakamlarla yönetilen bir yapı haline getirildi. Bunun yanı sıra online mecradaki medya planlama süreçlerini, televizyon ve gazetelerdeki seviyeye getirmek için birçok workshop düzenledi.
Mobil reklam vermek isteyen reklamverenin bilgisi eksik
Filip Piecynzski mobil ve online video reklamcılığı konusundaki ölçümleme çalışmalarının son dönemde öne çıktığını dile getiriyor ve sözlerine şöyle devam ediyor: ''Mecra sahipleri ajanslar ve reklamverenler için önemli birer data oluşmasını sağladık. Bir adım ötesi cookie'lerin silinmesi konusundaki data sorunları ve kullanıcıların güvenliğinin arttırılması konusunda da birtakım çalışmalarımız oldu. Bunun yanı sıra Türkiye'deki pazarın en önemli sorunlarından biri her şeyin iç içe geçmiş olmasıydı. Daha derin analizler yapabilmek için öncelikle web sitelerinin kategorize edilmesi gerekiyordu. Bunu da yine sektördeki oyuncuların katkılarıyla hayata geçirdiğimiz çalışmalar sayesinde tamamladık.''
Son olarak karşılaşılan zorluklara dikkat çeken Piecynzski nitelikli iş gücü anlamında ciddi bir kaynak sorunu yaşandığını ve bu durumun pazarın büyüme hızıyla markaların bu hıza yetişmesi arasında fark oluşturduğunu belirtiyor. Piecynzski, hayatımıza yeni yeni giren online video ve mobil reklamcılık segmentlerinde yatırım yapacak reklamverenlerin daha derin bilgilere ihtiyaçları olacağını belirtiyor.
Filip Piecynzski bunun yanı sıra elde edilen dataların henüz etkin şekilde kullanılmadığı halde Türk pazarının hızla olgunlaştığını ve bu sebeple Türkiye'deki kurumlara daha fazla bilgi sağlamak için ellerinden geleni yaptıklarını dile getiriyor.
Nilsu Zırhlıoğlu / Aktuel.com.tr
EN SON HABERLER
- 1 Türkiye'den yardım seferberliği
- 2 İsrail’in yalanları elinde patladı! Gazze soykırımını böyle örtbas etmeye çalıştılar: Her şey sahte çıktı
- 3 İsrail'in etki ajanları devrede! Adım adım katliamı aklamaya çalıştılar: Nevşin Mengü, İbrahim Haskoloğlu, Oğuzhan Uğur...
- 4 McDonald’s’tan İsrail askerlerine ücretsiz yemek desteği! Sosyal medyadan boykot çağrısı
- 5 Adet kanaması kaç gün sürer? Normal adet sıklığının ne kadar olması gerekir?
- 6 Ayak mantarından korunmak için dikkat edilmesi gerekenler: Ayak mantarı nasıl önlenir?
- 7 Tırnak mantarı nasıl geçer? Tırnak mantarını ne öldürür, ilaçları nelerdir?
- 8 Rihanna hamile mi? Rihanna'dan aile büyükleri anısına düzenlediği gecede şok hareket!
- 9 Okula başlayan çocuklarda fonolojik ve artikülasyon bozukluklarına dikkat!
- 10 Victoria Beckham isyan etti! Victoria Beckham eşi David Beckham'dan şikayetçi...