Cuma 29.03.2013 00:00
Son Güncelleme: Cuma 29.03.2013 16:05

Deride Türk etkisi Hong Kong’u sardı

Deri Tanıtım Grubu (DTG) önderliğinde, 76 deri firmasıyla Hong Kong’taki Asya Pasifik Deri Fuarı’na katılan Türkiye, üretim yeteneğinin yanı sıra tasarım gücüyle de tüm dünyayı etkilemeyi başardı.

Türk deri markaları, DTG'nin Uzakdoğu'da da tanınan Türk tasarımcı Ümit Ünal ile gerçekleştirdiği çok özel bir projeyle, deride Türk etkisini Hong Kong üzerinden tüm dünyaya sergiledi.
Dünya deri modasına damgasını vuran ve Uzakdoğu ekonomisinin can damarı Hong Kong'da her yıl düzenlenen "Asya Pasifik Deri Fuarı" (APLF-MM&T), bu yıl da 25-27 Mart tarihleri arasında gerçekleşti.
29 yıldır düzenlenen ve sektörün en önemli buluşma noktası olarak adlandırılan fuarda bu yıl da en büyük ilgiyi Türk deri firmaları toplandı. "Türk Deri Markaları"nın tanıtımı ve dünyada Türk derisi imajının güçlendirilmesi amacıyla faaliyetlerini yürüten Deri Tanıtım Grubu (DTG)'nin öncülüğünde, 45'i işlenmiş/yarı işlenmiş deri ve hammaddeleri bölümünde, 5 tanesi kimyasal ve makine bölümünde olmak üzere 50 deri firması ile ve toplamda 76 firma ile katılan Türkiye, 1200 firmanın ve 20 bin ziyaretçinin katıldığı fuarda deride Türk etkisini bir kez daha ortaya koydu.
Hong Kong, Türkiye ve Uzakdoğu arasındaki deri alışverişinin gelişmesi açısından kilit bir öneme sahip. Bu nedenle İstanbul Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği (İDMİB) ve Deri Tanıtım Grubu ( DTG) Başkanı Lemi Tolunay, böyle önemli bir fuara Türkiye'nin güçlü bir şekilde katılımından duydukları memnuniyeti dile getirdi. Türkiye'nin deri sanayinde, üretim ve ihracatta lider ülkeler arasındaki yerini aldığını belirten Tolunay, "Artık tasarım yeteneğimizle de başta Hong Kong olmak üzere tüm Uzakdoğu için önemli bir iş ortağı konumundayız" diye ekledi.
"Çin ve Hong Kong'un da içinde bulunduğu Uzakdoğu ülkeleri, Türkiye'nin deri ihracatında %7,5 gibi önemli bir yere sahip" diyen Tolunay, sözlerini şu şekilde sürdürdü: "Hong Kong ve Çin'e deri ihracatımızda, 2012 yılında %10'luk artış yakalandı. Böylece bu iki bölgeye toplam deri ihracatımız 100 milyon dolara ulaştı. Hedefimiz bu rakamı iki katına yükseltmek"

Deri ve tasarımın birleştiği nokta ARTCORE

Uzakdoğu'da lüks tüketimin ve tasarıma verilen önemin her geçen yıl artması, Türkiye'nin de yüksek kaliteli, özgün ve şık deri ürünleri ihracatına olumlu yansıyor. DTG standında yer alan ARTCORE olarak adlandırılan çalışma da, Türkiye'nin deri üretimindeki tasarım yeteneğini ortaya serdi. Amerika, Fransa ve Londra gibi ülkelerin yanı sıra Hong Kong ve Uzakdoğu'da da koleksiyonları beğenilen ve takip edilen ünlü Türk tasarımcı Ümit Ünal imzasını taşıyan bu çalışmada, deride Türk etkisi bir kez daha gözler önüne serildi.
13 yıldır "Ümit Ünal" markasıyla Uzakdoğu'da da kreasyonları satılan genç tasarımcının, DTG için yaptığı bu özel çalışma, Türk deri ve yünlü deri (double face) ürünlerinin yer aldığı canlı bir back-stage görüntüsünü andırıyor. Ziyaretçilerin interaktif biçimde ziyaret edebildiği ve ürünleri deneyimleyeceği bu standta, canlı fotoğraf çekimleri ve mini şovlar da yer aldı.

Türk moda tasarımının evrensel dile katkısını bu çalışma aracılığıyla anlatmayı amaçladıklarını belirten Ümit Ünal, "Türkiye, artık başarılı bir çözüm ortağı olmanın ötesinde, tasarım yeteneğiyle tüm dünya deri modasını etkileyen bir ülke konumuna yükseldi. Biz de tasarımdaki bu modern ve realistik tavrı sergilemek istedik" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.