Giriş Tarihi: 31.3.2013 16:48

Markaların spor gelirleri ne kadar?

Dünyaca ünlü markalar spor yatırımları ile gelirlerini artırıyor.

Formula1 ABD'de niş bir ilgi alanı olabilir ancak olağanüstü genişlikteki küresel hayran kitlesinin yanı sıra NBC ve Sky Sports ile yaptığı yeni
sözleşmeler sayesinde bu sezon muhtemelen 2 milyar doların üzerinde gerçekleşecek gelirini, tüm zamanların en yüksek seviyesine ulaştıracak. Bu organizasyonun en değerli 10 ekibi, 2011'de büyük oranda sponsorların desteğiyle toplamda 1,7 milyar dolar kazandı. Şirketlerle yapılan reklam sözleşmeleri ne kadar hayati? F1'in tartışılmaz kralı Ferrari bile geçen yıl yarışlarda kazandığından 165 milyon dolar fazlasını harcadı buna karşın reklama aç kafadarlarından fazladan bir 250 milyon dolar daha kopardı. Ferrari'yi, McLaren ve özellikle pistlerdeki başarısına bağlı olarak değeri aniden tavan yapan Red Bull'un ekipleri takip ediyor.
1. Ferrari
TAKIM DEĞERİ: 1,15 MİLYAR DOLAR
BÜTÇE: 260 MİLYON DOLAR
KAZANÇLAR: 95 MİLYON DOLAR
Philip Morris, Shell ve Santander ile yapılan anlaşmalar yılda yaklaşık 250 milyon dolar getirirken F1'in kralına, "en değerli takım" unvanı kazandırıyor.
2. McLaren
TAKIM DEĞERİ:
800 MİLYAR DOLAR
BÜTÇE: 215 MİLYON DOLAR
KAZANÇLAR: 92 MİLYON DOLAR
Önündeki tehlike: Fenomen sürücü Lewis Hamilton, Mercedes'e transfer oldu; isim sponsoru Vodafone, 75 milyon dolarlık yıllık yatırımı konusunda ketum.
3. Red Bull
TAKIM DEĞERİ
: 400 MİLYON DOLAR
BÜTÇE: 205 MİLYON DOLAR
KAZANÇLAR: 97 MİLYON DOLAR
F1'in hakim takımı oldu. Takımın değeri, üç yıl ardı ardına kazandığı "Takımlar Klasmanı" şampiyonluğuna bağlı olarak iki yıl öncesine göre yüzde 67 arttı.
4. Mercedes
TAKIM DEĞERİ
: 390 MİLYON DOLAR.
BÜTÇE: 215 MİLYON DOLAR.
KAZANÇLAR: 70 MİLYON DOLAR
Malezyalı Petronas ile yapılan ve yılda 55 milyon dolar değerinde olduğu düşünülen ortaklık, F1'in en büyük yarış bütçelerinden birini mümkün kılıyor.
5. Williams
TAKIM DEĞERİ:
290 MİLYON DOLAR.
BÜTÇE: 125 MİLYON DOLAR.
KAZANÇLAR: 55 MİLYON DOLAR
İngiltere'de yerleşik takım, 2011'de Venezuelalı devlet petrol şirketi PDVSA ile anlaşma imzalayabilmek için pilot Pastor Maldonado'yu bünyesine kattı.
6. Lotus
TAKIM DEĞERİ:
270 MİLYON DOLAR.
BÜTÇE: 160 MİLYON DOLAR.
KAZANÇLAR: 67 MİLYON DOLAR
Sektördeki dedikodular Lotus'un sahiplerinin borcu düşürecek yatırımcı arayışında olduğu yolunda. Yardım Coca-Cola ile 2013'te yapılacak yeni bir anlaşmadan geliyor.

7. Force India
TAKIM DEĞERİ:
225 MİLYON DOLAR
BÜTÇE: 120 MİLYON DOLAR.
GALİBİYETLER: 64 MİLYON DOLAR.
Eski milyarder Vijay Mallya, F1'i "United Breweries" alkol markalarını pazarlamak için kullanıyor; takıma önümüzdeki sezonda 80 milyon dolar vermeyi taahhüt etti.

8. Sauber
TAKIM DEĞERİ:
155 MİLYON DOLAR
BÜTÇE: 90 MİLYON DOLAR.
GALİBİYETLER: 57 MİLYON DOLAR
Avrupa'daki ekonomik darboğaz nedeniyle kaybettiği sponsorları Meksika'da arayan İsviçreli grup, 20 milyon dolarlık ortağı Carlos Slim'in Telmex'inde buldu.

9. Toro Rosso
TAKIM DEĞERİ:
135 MİLYON DOLAR.
BÜTÇE: 105 MİLYON DOLAR
GALİBİYETLER: 54 MİLYON DOLAR
Red-Bull'un İtalya'da yerleşik takımı, Abu Dabi menşeli Cepsa ve Falcon Private Bank'ten gelen sponsorluklarla hak ettiği yere geliyor.
10. Caterham
TAKIM DEĞERİ:
105 MİLYON DOLAR
BÜTÇE: 95 MİLYON DOLAR
GALİBİYETLER: 47 MİLYON DOLAR
F1'in en yeni ekiplerinden biri olarak bu organizasyonun önemli birkaç Amerikalı sponsorundan biri olan General Electric ile ortaklığı var.

Forbes

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.