Pazartesi 01.04.2013 00:00
Son Güncelleme: Pazartesi 01.04.2013 14:35

Türkiye'de e-ticaret arttı

Türkiye'de ocak-şubat döneminde internet üzerinden yapılan kartlı ödemelerde günde 94,3 milyon lira alışveriş yapılırken, e-ticaret hacmi bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 19,5 artarak, 5 milyar 564 milyon lira oldu.

Bankalararası Kart Merkezi'nin (BKM) verilerinden derlenen bilgiye göre, bu yılın ocak-şubat döneminde internette ''yerli ve yabancı kartlar'' ile yapılan ödeme işlem adedi, bir önceki yılın aynı dönemine oranla yüzde 10,2 artarak, 27,4 milyona yükseldi.

İnternetten yapılan kartlı işlemlerin tutarı ise bir önceki yılın ocak-şubat dönemine göre yüzde 19,5 yükselerek, 5 milyar 564 milyon lira oldu. Bu rakamlarla söz konusu dönemde internette günde ortalama 94,3 milyon liralık alışveriş yapıldı.

Bu yılın ocak-şubat döneminde yerli kartların ''yurt içi'' kullanımında işlem adedi 26 milyon 903 bin 983, işlem tutarı 5 milyar 203 milyon lira şeklinde gerçekleşirken, yabancı kartların yurt içi kullanım adeti 539 bin 221, işlem tutarı ise 360 milyon lira oldu.

Ocak-şubat döneminde ''yerli kartlar''la yurt dışında internet üzerinden yapılan işlem adedi, 4 milyon 39 bin 705, işlem tutarı ise 370 milyon lira olarak tamamlandı.

Türkiye'de ''yerli ve yabancı kartlar'' ile geçen yıl en yüksek işlem tutarı 3 milyar 186 milyon lira ile temmuzda gerçekleşirken, en az işlem tutarı ise 2 milyar 17 milyon lira ile şubatta yapılmıştı.

AA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.