Pazartesi 15.04.2013 00:00
Son Güncelleme: Pazartesi 15.04.2013 14:08

Türkiye'nin küresel güçleri

Arçelik ve Vestel “Tüketici Ürünlerinin Küresel Güçleri 2013” raporunda yer aldı.

Denetim, vergi, kurumsal risk, kurumsal finansman ve yönetim danışmanlığı alanlarında dünyanın önde gelen firmalarından olan Deloitte, bu sene altıncısını hazırladığı "Tüketici Ürünlerinin Küresel Güçleri 2013" başlıklı raporunu geçtiğimiz günlerde yayınladı. Raporun en belirgin noktası şüphesiz ki iki dev Türk firmasının TOP 250 arasında yer alıyor olması.

Dünya'nın en büyük 250 tüketici ürünleri şirketinin yer aldığı listeye Arçelik 156'ncı, Vestel 181'inci sıradan girerek hem Ortadoğu ve Afrika bölgesinde hem de yer aldıkları sektör içerisinde gelirini en hızlı artıran ilk üç şirket arasında yer aldı.

Toplam Satış 3,12 Trilyon Dolar
250 Şirketin yakalamış olduğu büyüme hızı sonucu dünya pazarı %7 oranında büyüdü, bu büyüme neticesinde ortaya çıkan satış rakamı ise 3,12 Trilyon Dolar. Bu satışın yaklaşık dörtte birlik (%27) kısmı olan 846 milyar dolarlık satış listedeki ilk on şirket tarafından sağlandı.

Samsung 150 Milyar Dolar ile İlk Sırada
Güney Kore'nin bir numaralı markası Samsung yaklaşık 150 milyar dolarla küresel güçlerin en değerli oyuncusu konumunda. En yakın takipçisi Apple ise 108 milyar dolarlık satış potansiyeline sahip. Yüzdelik büyüme oranı açısından Apple %66 gibi müthiş bir orana sahipken, Samsung geçen seneye nazaran satışlarını sadece %6,7 oranında artırabildi.

Sektörel Dağılım
Samsung, Apple ve Panasonic gibi teknoloji şirketlerinin ilk üç sırayı aldığı listede sektörel dağılım şu şekilde:

Geçtiğimiz yıllarda dünya ekonomisine göz attığımız zaman emtia fiyatlarındaki yüksek enflasyon ve Euro bölgesi krizi nedeniyle yaşanan küresel sıkıntılar tüketici ürünlerini pek etkilemiş görünmüyor. Aksine %7'lik artış küresel ekonominin toparlanmasının göstergesi niteliğinde. Diğer bir yandan güç dengesinin eskiden olduğu gibi sadece ABD ve Japonya üzerine kurulu olmayışı, Afrika, Güney Amerika ve Orta doğu şirketlerinin de atağa kalkması daha rekabetçi bir piyasanın ve dolayısıyla daha hızlı büyümenin kapılarını açıyor.

Kaynak:Pazarlamasyon/Okan Topçu

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.