Perşembe 18.04.2013 00:00

Melissa Çağlar'ın Google doodle'ı

Google bugün sürpriz bir doodle ile açıldı. Doodle 4 Google yarışmasının galibinin doodle'ı bugün yayınlandı

Google Türkiye'nin Milli Eğitim ve Kültür ve Turizm bakanlıklarının da desteği ile düzenlediği 'Türkiye'nin Harikaları' temalı Doodle 4 Google logo yarışmasını Ankaralı Melissa Çağlar kazandı.
Google'ın Türkiye kullanıcıları bugün Melissa Çağlar'ın tasarladığı doodle ile karşılaştı. Google Türkiye'nin düzenlediği "Türkiye'nin Harikaları" temalı logo yarışmasında, halk oylamasıyla birinci seçilen Ankara Gazi İlkokulu dördüncü sınıf öğrencisi Melissa Çağlar'ın tasarladığı logo, Turizm Haftası kapsamında 18 Nisan'da Google ana sayfasında yer almaya hak kazandı.
Genç yeteneklerin Türkiye'nin benzersiz tarihi ve doğal güzelliklerini Doodle olarak tasarladığı "Türkiye'nin Harikaları" temalı Doodle 4 Google logo yarışmasında finale kalan 10 öğrenci ve öğretmenlerine de tablet armağan edildi.
Finale kalan öğrenciler ödüllerini dün Miniatürk'te düzenlenen törenle teslim aldı. Törene Google Türkiye Ortadoğu ve Kuzey Afrika Bölgesi Pazarlama Direktörü Mustafa İçil, Global Doodle Tasarım ekibinden Kevin Laughlin'in yanı sıra Kültür ve Turizm Bakanlığı ile Milli Eğitim Bakanlığı yetkilileri katıldı.

TÜRKİYE'NİN DÖRT BİR YANINDAN İLGİ

Pazarlama Direktörü Mustafa İçil, Google'ın dünya tarihine mal olmuş kişilerin doğum günlerini, ülkelerin festival ve bayramlarını kutlamak amacıyla ana sayfasında yayınladığı ve Doodle adını verdiği özel logoların tüm dünyada büyük ilgi gördüğünü belirtti.
İçil, "Turizm Haftası kapsamında, farklı yaş gruplarından gençlerin ülkemizin harikalarını nasıl gördüklerini Doodle olarak yorumlamalarını istedik. Milli Eğitim Bakanlığı ve Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın da desteklerini esirgemediği yarışma inanılmaz ilgi gördü ve bir ay gibi kısa bir süre içerisinde Türkiye'nin dört bir yanından 50 binden fazla başvuru aldık. On binleri bulan katılımın sadece büyük şehirlerden değil, Türkiye'nin dört bir yanından olması ise bizim için ayrı bir gurur ve mutluluk kaynağı oldu." dedi.
Yaklaşık 50 bin başvurunun arasında en çok çizilen harikalar arasında; boğaz köprüsü, peri bacaları, Nemrut Dağı, Galata kulesi, Mevlana müzesi, Van kedisi ve lale çizildi.

DOODLE 4 GOOGLE NEDİR?
Google Türkiye, 1. sınıftan 8. sınıfa kadar olan tüm öğrencileri, kendi 'Doodle' tasarımlarını sergileyecekleri Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) destekli Google Doodle yarışmasına davet ediyor.
Dünya tarihine mal olmuş kişilerin doğum günlerini, ülkelerin festival ve bayramlarını kutlamak amacıyla Google, anasayfasında Doodle adı verilen özel logolar kullanıyor. Bu yılın teması "Türkiye'nin Harikaları" olarak belirleyen Google Türkiye, Türkiye'nin benzersiz doğal güzelliklerini anlatan veya tarihi ve turistik yerlerini konu alan Doodle'larını Google'la paylaşmalarını istediklerini açıkladı. Google ayrıca tasarlanan logoda, gizemli gezegen olarak da anılan Kapadokya'daki Peribacaları, bilim ve kültür merkezi Hasankeyf, akustiği hala bir sır olan Aspendos Antik Tiyatrosu ya da Mimar Sinan'ın 7 senede tamamladığı Süleymaniye Camisi gibi Türkiye'nin Harikalarını yansıtılabileceği bilgisini verdi.
Birinci seçilen Doodle tasarımı, Google Türkiye ana sayfasında bir gün boyunca Google logosu olarak yayınlanacak ve milyonlarca kişi tarafından görüntülenecek. Öğrenciler için 10 bin TL tutarında burs, okulları için 15 bin TL değerinde aynî teknoloji yardımı ve ilk 10 finalist öğrenci ve öğretmenlerine Nexus 7 tablet ödülü verilecek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.