Salı 30.04.2013 00:00
Son Güncelleme: Salı 30.04.2013 10:09

Gençlere sosyal medya uyarısı!

Gençlere iş başvurusu ve görüşme öncesi uyarılarda bulunan İŞKUR, özellikle Facebook ve Twitter gibi sosyal ağlarda paylaşılan fotoğraflara dikkat çekti.

İŞKUR rehberinde, "Sosyal medyadaki görüntüleriniz ve paylaşımlarınız mükemmel bir özgeçmişi gölgeleyebilir" dedi.
Haberturk gazetesinden Deniz Çiçek'in haberine göre; Türkiye İş Kurumu'ndan (İŞKUR) iş başvurusu yapan ya da iş görüşmesine hazırlanan gençlere uyarı geldi. İş arayan gençlere yönelik bir rehber hazırlayan İŞKUR, Facebook ve Twitter profili uyarısında bulundu. Kurum, gençlerin, sosyal medya sayfalarındaki fotoğraf ve paylaşımlarına dikkat etmesini istedi ve "Bu paylaşımlar, mükemmel bir CV'nin önüne geçebilir" dedi. İŞKUR, iş arayan gençleri iş görüşmelerine hazırlamak için bir dergi çıkardı. Üniversite ve meslek liselerinde de dağıtımı yapılan dergiyle, gençlerin iş görüşmelerinde dikkat etmesi gereken noktalar yer alıyor. İŞKUR'un uyarı ve önerileri şöyle:
İNTERNETTEN ARAŞTIRIN
Rehberdeki diğer öneriler şöyle sıralandı: Görüşmeye gitmeden işveren hakkında bilgi toplayın. İşyeri hakkında internet sitesinden bilgi alın. İşyerinin açık adresini önceden öğrenin, randevudan 5-10 dakika önce orada olun. İşverenler genelde aynı soruları sorar. Bu soruların yanıtlarına hazırlanın: Neden işyerimize başvurdunuz, güçlü ve zayıf yönleriniz nelerdir, mesleki geleceğinizle ilgili planlarınız neler?
İLK OLARAK ÜCRETİ SORMAYIN
İşverenlerin beklentilerine de görüşmelerde dikkat edilmeli. Buna göre, iş arayanların kesinlikle görüşmedeki ilk sorusu ücret olmamalı. İşverenler, öncelikle işyeriyle ilgili sorular soran ve işyerine kazandıracağı artıları belirten elemanları tercih eder. İşverenler, çalışma arkadaşlarını yapıcı olarak motive eden ve ekip çalışmasına yatkın kişileri tercih eder. Görüşmede kendinize güvenli olun, işverene öneriler ve yaratıcı fikirler sunun.
Kaynak: Haberturk

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.