Bankalardan ilk geri adım
Ücret ve komisyonlarla ilgili artan şikâyetler bankalara ilk geri adımı attırdı. Ürün ve hizmetlerden müşteri haberdar edilecek.
Müşteriye yansıttıkları ücret ve komisyonlar nedeniyle ağır eleştiriler alan bankalardan ilk geri adım geldi. Türkiye Bankalar Birliği'nin (TBB), bankacılık sözleşmeleriyle ilgili yayımladığı iki yeni tebliğle her bir ürün veya hizmet için ayrı ayrı olmak üzere müşteri talebinin alınması zorunlu hale getirildi. Yeni düzenlemelerde şu başlıklar öne çıktı:
* Sözleşmeye ek olarak, müşterilere maddi yükümlülük doğuran konuların belirtildiği bir bilgi formu hazırlanarak müşteriye iletilecek.
* Faiz ve ücretlerdeki değişiklikler müşteriye en az 30 gün önce bildirilecek.
* En az 180 gün süreyle hareket görülmeyen kredi kartları, vadesiz mevduat ve özel cari hesaplardan ücret alınmadan önce müşteri bilgilendirilecek.
* Hakem Heyeti'ne başvuru süresi 30 günden 60'a çıkarılacak.
* Başvurunun, şikâyete konu olan işlem veya eylem gerçekleştiği tarihten itibaren Hakem Heyeti'ne iletilme süresi 1'den 2 yıla çıkarıldı.
EN SON HABERLER
- 1 Türkiye'den yardım seferberliği
- 2 İsrail’in yalanları elinde patladı! Gazze soykırımını böyle örtbas etmeye çalıştılar: Her şey sahte çıktı
- 3 İsrail'in etki ajanları devrede! Adım adım katliamı aklamaya çalıştılar: Nevşin Mengü, İbrahim Haskoloğlu, Oğuzhan Uğur...
- 4 McDonald’s’tan İsrail askerlerine ücretsiz yemek desteği! Sosyal medyadan boykot çağrısı
- 5 Adet kanaması kaç gün sürer? Normal adet sıklığının ne kadar olması gerekir?
- 6 Ayak mantarından korunmak için dikkat edilmesi gerekenler: Ayak mantarı nasıl önlenir?
- 7 Tırnak mantarı nasıl geçer? Tırnak mantarını ne öldürür, ilaçları nelerdir?
- 8 Rihanna hamile mi? Rihanna'dan aile büyükleri anısına düzenlediği gecede şok hareket!
- 9 Okula başlayan çocuklarda fonolojik ve artikülasyon bozukluklarına dikkat!
- 10 Victoria Beckham isyan etti! Victoria Beckham eşi David Beckham'dan şikayetçi...