Cumartesi 15.06.2013 00:00
Son Güncelleme: Cumartesi 15.06.2013 18:12

İran kararını verdi

İran'da 11. dönem cumhurbaşkanlığı seçimlerinin son verilerine göre, reformcu aday Hasan Ruhani sayılan oyların yüzde 48,79’unu aldı.

İçişleri Bakanlığının belirli aralıklarla ilan ettiği veriler, cumhurbaşkanlığına en yakın ismin, sayılan 6 milyon 598 bin 300 oyun yüzde 48,79'unu alan Ruhani olduğunu gösteriyor.

Ruhani'yi sırayla Muhammed Bakır Galibaf, Said Celili, Muhsin Rızai, Ali Ekber Velayeti ve Seyyid Muhammed Garezi takip ediyor.

İçişleri Bakanlığı Seçim Yürütme Kurulu Başkanı Hüseyin Ali Nuri, sayımı biten her sandığın hızlı şekilde sisteme işlendiğini, bu nedenle şimdiye kadar açıklanan rakamların ülkenin tüm noktalarından gelen oyları kapsadığını ve bir eyalete veya şehre ait olmadığını belirtti.

İçişleri Bakanlığından gelen en son veriler:
Toplam oy sayısı: 6 milyon 598 bin 300
Geçerli oy sayısı: 6 milyon 387 bin 317
Hasan Ruhani: 3 milyon 219 bin 322
Muhammed Bakır Galibaf: 1 milyon 95 bin 671
Said Celili: 868 bin 301
Muhsin Rızai: 708 bin 941
Ali Ekber Velayeti: 414 bin 941
Seyyid Muhammed Garezi: 82 bin 141
Cumhurbaşkanlığı seçimlerinden önce yapılan açıklamalarda, yaklaşık 50 milyon İranlının oy kullanacağının tahmin edildiği belirtilmişti. İran kanunlarına göre adayların cumhurbaşkanı seçilebilmek için toplam oyların %50+1'ini alması gerekiyor. Adaylardan hiçbirinin bu oyu alamaması durumunda en fazla oyu alan iki aday ikinci turda yarışmaya devam edecek.

AA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.