Cuma 28.06.2013 00:00
Son Güncelleme: Pazar 30.06.2013 23:25

Asya Pazarı Yeni Peoria Mı?

Asya pazarı her geçen gün büyüyor, bu da şirketler için yeni soru işaretleri demek oluyor. Beklenenden çok daha hızlı gelişen Asya ekonomisi için uzmanlar daha da umutlu…

Çok değil bundan 10 yıl önce Asya ticaretin yükselen değeriydi. Hikaye henüz tamamlanmış değil ama oldukça yol alındı. Bu kadar yükselişe rağmen, yine de Asya ekonomisi hedefine henüz ulaşmış değil.
Başta Çinliler olmak üzere tüketiciler tarafında Asya'nın gelişimi anlamında yeni bir çağ başlamış durumda. Yatırımcılar önümüzdeki üç sene için Asya pazarından çok umutlu. Özellikle de ekonomik olarak orta düzeyde olan alıveriş yapmayı seven sınıftan. Apple'dan Prada'ya kadar büyük markalar, Asyalı tüketicileri yeni Peoria (Amerika'nın eyaleti olan Illınois'in en büyük şehri) olarak görüyorlar. Hatta güvenilir yatırım bankası Credit Suisse'in analizlerine göre, Apple'ın Çin'deki satışlarının iki katına çıkması bekleniyor.
Asya'da 250 tüketim ürünü ve perakende üreticisi arasında yapılan araştırmalara göre, yüzde 69'luk bir kısım bu pazarın, gelecek 3 sene içerisinde markalarının gelişeceği bir yer olarak görüyor.
E&Y'dan Kristina Rogers , "Asya'daki değişim baş dönüdürücü hızda" olduğunu söylüyor ve sözlerine değişimin çok kısa sürede olduğunu, ayrıca büyük ama kolay olmayan bu pazarın küresel şirketlerin Asya'da sessizce büyüdüğünü ekliyor.
Mirae Asset Asia Great Consumer Fund'da Portfolyo yöneticisi olan Joohee An'in Forbes'a söylediğine göre Asyalı tüketicileri daha uzun bir yol bekliyor. Ernst&Young'a göre, Asyalı tüketiciler büyük markaların hedef kitlesi arasında yer alıyor. Bağımsız ekonomi grubu The Economist Intelligence Unit tarafından E&Y'a yaptırılan araştırma sonucuna göre Asya karlı bir yatırım alanı ve size dönüşünü tüketiciyle yapıyor. Asya Pazarı şimdilik pivot noktasına ulaşmış olarak görülüyor.
2016 yılında Asya pazarının dünya çapındaki toplam tüketim pazarının 4'te 1'ine ulaşması ve de toplamda ürünlerin tüketiminin yüzde 37 artması bekleniyor. Çin şimdilik lüks markalar pazarında Japonya'dan sonra ikinci sırada yer alıyor. Aynı zamanda dünyanın en büyük otomobil pazarı olan Çin en büyük turizm pazarı olma yolunda da ilerliyor.
Asya pazarıyla ilgili görünmeyen bir taraf daha var: Asya'ya yatırım yapmak yeni trend olarak görülüyor ve şirketler işin bu kısmını seviyor dolayısıyla da diğer dünya ülkelerine yatırım yapmaktansa Asya'ya yatırım yapmayı tercih ediyor.

Selin Aksel / Aktuel.com.tr

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.