Cuma 28.06.2013 00:00

Otellere Gezi vurgunu!

Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (POYD) Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kızıldağ, Gezi Parkı odaklı eylemler nedeniyle Antalya'da özellikle orta ve üst gelir grubundaki turiste hizmet eden beş yıldızlı otellerde yüzde 35-40'lara varan oranlarda rezervasyon kayıpları yaşandığını bildirdi.

Kızıldağ, Türkiye'ye gelmekten vazgeçen turistin ise İspanya, Yunanistan ve Mısır gibi ülkelere kaydığını söyledi. Türk turizminin başkenti olarak bilinen Antalya'da Ocak-Mayıs döneminde turist sayısında yüzde 18,47'lik artışa karşın, Mayıs ayının son günlerinde İstanbul'da başlayan, daha sonra Türkiye'nin pek çok iline yayılan Gezi Parkı eylemleri turizm sektörünü etkilemeye başladı. Sektör temsilcileri somut göstergeleri almak için Temmuz ve Ağustos aylarını beklemek gerektiğini, fakat şu anki durumun pek iç açığı görünmediğini belirtti. POYD Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kızıldağ, Gezi Parkı odaklı olaylarının Antalya'da özellikle Temmuz ve Ağustos aylarıyla ilgili rezervasyonlarda durgunluk yaşattığını, bu durgunluğun halen de devam ettiğini söyledi.
UCUZCU TURİSTE GÜN DOĞDU
Rusya'dan Antalya'ya gelen uçaklarda şu anda ciddi bir boşalma olduğunu kaydeden Kızıldağ, şöyle konuştu: "Eskiden Rusya, Kazakistan gibi ülkelerden gelen uçaklarda bu dönemde koltuk bulmak büyük sıkıntı olurdu. Şimdi uçaklardan çıkan yolcular daha çok koltuğu doldurmaya yönelik, ucuz konaklama tercih eden kişiler. Normalde bu dönemlerde daha çok yüksek gelir grubu gelirdi. Pahalı otellerde konaklayan orta ve üst gelir grubu rakip ülkelere kaydı. Türkiye'deki olaylar başta İspanya olmak üzere Yunanistan ve Mısır gibi ülkelere yaradı. Özellikle Rus pazarında Mısır'la ilgili herhangi bir satış veya rezervasyon artışı söz konusu değilken, son dönemde Mısır'a bile ciddi anlamda satış yapıldı. Bize gelecek rezervasyonların bir kısmını aldılar." Şu anki görüntüde orta ve üst gelir grubuna hizmet eden beş yıldızlı otellerde yüzde 35-40'lara yakın rezervasyon kayıpları yaşandığını kaydeden Kızıldağ, "Henüz Temmuz'a girmedik, son dakika satışları ve promosyonlarla bir kısmı toparlanabilir, ama en iyi ihtimalle yüzde 25 kayıp var" diye konuştu.

TÜROFED BAŞKANI AYIK

Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Osman Ayık da ileriye dönük rezervasyon akışında yavaşlamalar başladığını belirterek, Kültür ve Turizm Bakanlığı öncülüğünde satışları canlandıracak bir takım aksiyonların yapılması gerektiğini bildirdi. Türkiye'de paket turlarda, satışların yüzde 60'ının erken rezervasyon olarak önceden satın alındığını anlatan Ayık, "Sorun olan son dakika satışlar. Kültür ve Turizm Bakanlığı ile sık sık biraraya geliyoruz. Tur operatörleriyle, hatta misafirlerle görüşmeler yapıyoruz. Satışların tekrar canlanması için tanıtım ve promosyon kampanyarı gerekiyor" dedi.
AKTOB BAŞKANI ÇORABATIR
Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Sururi Çorabatır da İstanbul'a gelen müşteri profili ile Antalya'ya gelen müşteri profilinin çok farklı olduğunu, Antalya'da erken rezervasyonların iyi olması nedeniyle Haziran ayında herhangi bir olumsuzluğun yaşanmadığını söyledi. Çorabatır, "Erken rezervasyonların iyi olması nedeniyle Haziran ayında herhangi bir olumsuzluk yaşanmadı. Temmuz ve Ağustos'ta belirgin bir etkilenme olabilir, bunu da çeşitli tanıtım kampanyarıyla gidermeye çalışıyoruz" diye konuştu. Temmuz ve Ağustos aylarında olumsuz etkilerin olabileceğine işaret eden Çorabatır, şunları söyledi: "Kültür ve Turizm Bakanlığımız sektöre olumsuz bir etkisinin olmaması için hemen harekete geçti. Bakanımız bizimle sürekli irtibat halinde. Bunu bir kriz olarak görmüyoruz, ama gerekli tedbirler de alıyor. Geçen ay bakanlık bürokratları ve sektör temsilcileri Rusya ve Almanya'daki tur operatörlerini ziyaret etti. Önümüzdeki haftadan itibaren İngiltere, Slovakya ile İskandinavya, Ortadoğu ve Arap ülkelerine ziyaretlerde bulunulacak."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.