Salı 23.07.2013 00:00

Bakan'dan Gezi açıklaması!

Çevre ve Şehircilik Bakanı Erdoğan Bayraktar, Taksim Gezi Parkı'na Topçu Kışlası yapılmasına ilişkin İstanbul 6. İdare Mahkemesi'nin verdiği yürütmeyi durdurma kararının oy birliğiyle ile kaldırılması hakkında açıklamalarda bulundu.

Gezi Parkı'nda bir düzenleme çalışması yapacaklarını söylediklerini belirten Bayraktar, "Hiçbir zaman Gezi Parkı'nda inşaat yapacağız demedik biz. Gezi Parkı'nda düzenleme yapacağız dedik. Hatta Gezi Parkı'nda mahkemeyi kazansak bile plebisit dar kapsamlı referandum halk oylaması yapacağız. Halk ne derse o. Halkın taleplerini dikkate alacağız. Mahkemeyi kazandık, biz yaparız ederiz diye bir şey yok. Hep beraber yolun nasıl ilerleyeceğini izleyeceğiz." dedi.

KONSER SALONU İNŞAATINI İNCELEDİ

Çevre ve Şehircilik Bakanı Erdoğan Bayraktar, Ankara Atatürk Kültür Merkezi Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası konser salonu ve koro çalışma binalarının inşaatında incelemelerde bulundu. İnşaat alanını gezen ve görevlilerden bilgi alan Bayraktar, 15 yıldır süren inşaatın Cumhuriyet'in bir ihtiyacı olduğunu söyledi. Atatürk Kültür Merkezi Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası konser salonu ve koro çalışma binalarının Ankara'nın marka değerine değer katacağını kaydeden Bayraktar, "Çalışmalar çok uzadı. Bugüne kadar 80 milyon TL para ödendi. 50 milyon liraya daha ihtiyaç var. İnşallah çalışmalarımızı yapıyoruz, sürüncemeyi bitireceğiz. Önümüzdeki senenin sonunda bu inşaatı bitireceğiz. Ankaralıların, Türkiye'nin hizmetine bunu sunacağız." açıklamasında bulundu.
Ankara'da hem konser salonu bakımından hem de senfoni orkestrası binası bakımından önemli bir yapı olduğunu anlatan Bayraktar, "Türkiye'de ilk defa uygulanan bir sistemle yapılıyor bina. Sürüncemesi bizi de rahatsız ediyor. Ben göreve geldikten sonra bunu ciddi şekilde ele aldık, pek çok kez inşaatı kontrole geldik. Müteahhitten bu işi hızla bitirmesi için bir yol haritası istedik. Önümüzdeki sene bitmeden bu bina tamamlanacak." diye konuştu.

İSTANBUL'DAKİ AKM'YE OPERA BİNASI

Bayraktar, açıklamaların ardından basın mensuplarının sorularını cevapladı. Bir gazetecinin, 'Başbakan Recep Tayyip Erdoğan İstanbul Taksim'deki Atatürk Kültür Merkezi'ne modern bir opera binası yapmamız gerekiyor dedi, böyle bir proje var mı? Topçu Kışlası ile Danıştay'ın ilgili de yürütmeyi durdurma kararı vardı? Bu konuyu nasıl değerlendiriyor sunuz?' şeklindeki sorusuna Bayraktar, şu cevabı verdi: "Bu ifadeleri sizden duyuyorum, bunları araştırayım. Danıştay yürütmenin durdurulmasını oy birliği ile kaldırdı. Ama bunlar önemli değil. Biz doğru olan neyse onu yaparız, güzel olan neyse onu yaparız. Halkımızın menfaati neyse onu yaparız. Şuna dikkat etmek lazım. Yapılan her şeye karşı çıkanlar olabilir. Bu yüzde 5, yüzde 10, yüzde 50, yüzde 70 olur. Bunlara itibar etmek lazım, dikkat etmek lazım. Ama bir işe karşı çıkılıyor diye o işi yapmamak olmaz. Karşı çıkma oranı yüzde 10'sa, yüzde 15'se ona bakılır. Karşı çıkma oranı eğer yüzde 15'de olsa eğer haklı ise itibar edilir, bakılır, gerekçesi doğru ise o doğrultuda yol alınır. Ama doğru değilse illa karşı çıkıldı diye yapılmayacak diye bir şey yok. Bu senfoni binasına da Ankara'da karşı çıkanlar olabilir. Fuzuli masraf diyenler olabilir. Bu lazım."
"KARŞI ÇIKANLAR OLABİLİR"
İstanbul'da yapılan köprü, park, deniz altı geçitleri gibi birçok çalışmaya karşı çıkanlar olabildiğini belirten Erdoğan Bayraktar, "Her şeye karşı çıkma olabilir. Bunlara saygı konusunda bir şey demiyorum. Ama itibar edip bakmak şart. Fakat bir yere üç kişi çıkıyor, bunu yapamazsınız diyor, o üç kişinin dediğini yap. Öteki tarafta 97 kişi var, onun dediğini kim yapacak. Onun için bu konularda vatanın, milletin, ülkenin menfaati neyse onu yapmamız lazım. Çevrecilik diye ortaya çıkanlar bizim 10,5 yıllık iktidarımızın çevre konusunda yaptıklarına baksınlar. Biz geldiğimiz zaman çöp dağlarından şimdi katı atık düzenleme tesislerini 20 kat artırdık. Atık su arıtma tesisi hizmetlerini 30 kat artırdık. Atık su arıtma tesislerinin bedellerinin yüzde 50'sini hibe olarak ödüyoruz. Mavi bayraklı denizlerde dünyada üçüncü olduk. İstanbul'da hiçbir taraftan denize girilmiyordu. Şimdi birçok noktadan denize girebiliyoruz. Ege'de Akdeniz'de denizlerimizin kıyılarımızın temizliği için çok ciddi çalışmalarımız var. 10 gün önce İstanbul'da denizi temizlemek için 8 tekne kiraladık. Gece gündüz bacaları takip ediyoruz. Fabrikaların atıklarını, yağların toplanması, pillerin toplanmamı konusunda ciddi çalışmalar yürütüyoruz. Bulduğumuz boşlukları park yapıyoruz. Ama bir yerde 2 ağaç mecburen yolun kenarında ise kesmek değil taşıdık. Ülkemizin kalkınması ve gelişmesi lazım kullanma koruma dengesi içinde. Şehirleşme Cumhuriyet'in kurulduğu zaman yüzde 8'di; 10'a, 12'ye, 20'ye çıktı. Şu anda şehirleşme oranı yüzde 77. Bütün bu kıstaslara dikkat ederek Türkiye'nin yoluna devam etmesi lazım. Türkiye'nin istikrarını, kalkınmasını ve gelişmesini koruması lazım." açıklamasında bulundu.
GEZİ PARKI'NDA MAHKEME KARARI
Gezi Parkı'nda mahkeme kararı ile birlikte çalışmaların nasıl yürütüleceği sorulan Bayraktar, şunları söyledi: "Hiçbir zaman Gezi Parkı'nda inşaat yapacağız demedik biz. Gezi Parkı'nda düzenleme yapacağız dedik. Hatta Gezi Parkı'nda mahkemeyi kazansak bile plebisit dar kapsamlı referandum halk oylaması yapacağız. Halk ne derse o. Halkın taleplerini dikkate alacağız. Mahkemeyi kazandık, biz yaparız ederiz diye bir şey yok. Hep beraber yolun nasıl ilerleyeceğini izleyeceğiz."

Kıbrıs'ta iki geminin çarpışması sonucu 100 ton fueloilin denize yayıldığını hatırlatan Bayraktar, "Bakanlık olarak anında müdahale ettik. Yayılmasını engelledik, etrafını dubalarla sardık. Arkadaşlarımız orada çalışıyor. Kıbrıs'taki hükümete ve çevre bakanlığına ciddi yardım yapıyoruz. Takip ediyoruz. Temizlenmesi için gerekli yardımı yapıyoruz." bilgisini aktardı.