Salı 30.07.2013 00:00

Gezi AVM’yi etkilemedi

AVM’ler Gezi olaylarının yaşandığı dönemde rekor ciro yaptı. Cirolar yüzde 11.4 arttı.

Gezi Parkı olayları korkulduğu gibi alışveriş merkezlerini (AVM) vurmadı. AVM ciro endeksi, Gezi Parkı olaylarına karşın haziranda indirimlerin devreye girmesi ve İstanbul Shopping Fest'in de etkisiyle bir önceki aya göre yüzde 6.1, bir önceki yılın aynı dönemine göre ise yüzde 11.4 artış kaydetti. Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından oluşturulan endeksin sonuçlarına göre, AVM ciro endeksi 156 puana ulaştı. Bu değer, endeksin 2013 yılında aldığı en yüksek seviye.

DEDİĞİMİZ OLDU
AYD Başkanı Hulusi Belgü, "Haziran ayında indirimlerin, İstanbul Shopping Fest ve okulların kapanması sonrasında artan tatil alışverişleri sebebiyle ciro endekslerinin yükseldiğini görüyoruz. Ülkemizde son zamanlarda yaşananlara rağmen AVM cirolarının yükselişini sürdürüyor olması sevindirici" dedi. Haziranda tüm ürün kategorilerinde endekste yükseliş gözlendi. Ayakkabı-çanta ciroları yüzde 13, yiyecek-içecek yüzde 7, teknoloji market-elektrikli eşya yüzde 19, giyim yüzde 7, hipermarket yüzde 13, diğer alanların ise yüzde 11 arttı. Ziyaretçi sayısı da haziranda mayısa göre yükseldi. Endekse göre bu artış oranı yüzde 3.2'yi buldu. Ziyaretçi endeksi İstanbul'da 1 puan, Anadolu'da ise 5 puan artış kaydetti. AVM'lerdeki kiralanabilir alan metrekare başına düşen cirolar 2013 ilk yarısında İstanbul'da 617, Anadolu'da 481 TL oldu. Türkiye genelinde ise 535 TL olarak gerçekleşti.

SABAH

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.