Cuma 02.08.2013 00:00
Son Güncelleme: Cuma 02.08.2013 22:46

TÜPRAŞ, 77 milyon lira zarar açıkladı!

Türkiye Petrol Rafinerileri A.Ş'nin (Tüpraş) bu yılın ilk yarısındaki toplam satışları, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5 oranında azalarak 11 milyon 263 bin tona geriledi.

İlk 6 aylık verilerini açıklayan Tüpraş, vergi öncesi hesaplamalarına göre zarar ettiği açıkladı. Şirket zararını, negatif ve dalgalı seyreden petrol piyasası ve ateşi çıkan kura bağladı.
Konuyla ilgili olarak yapılan açıklamada, uluslararası gelişmelere de değinilerek şöyle denildi:
"Rafinerilerin ilk 3 aylık dönemde tamamlanan yoğun bakım ve onarım duruşlarının da etkisi ile 196 bin ton azalan hampetrol ve yarı mamül şarjı nedeniyle 2013 yılı ilk altı aylık dönemde toplam kapasite kullanımı yüzde 75,8'den yüzde 74,4 seviyesine gerilemiştir. Yılın ilk yarısında Tüpraş yurtiçi satışları yüzde 2 oranında (200 bin ton) azalırken, ihracattaki yüzde 14 (412 bin ton) düşüşün etkisiyle toplam satışlar yüzde 5 oranında (612 bin ton) azalmıştır. İlk altı aylık dönemde azalan satış hacmi ve ham petrol fiyatındaki düşüşe paralel olarak, satış gelirleri 2012 yılının yüzde 9,1 aşağısında olurken, geçen yıl ilk altı aylık dönemde 527 milyon TL düzeyinde olan vergi öncesi kar, piyasalardaki negatif seyir doğrultusunda faaliyet karında yaşanan düşüş ve kurlardaki artışa bağlı olarak ortaya çıkan 335 milyon TL'lik olumsuz net kur farkı sapmasının da etkisiyle bu yıl 77 milyon TL vergi öncesi zarara dönüşmüştür."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.