Çarşamba 07.08.2013 00:00

600 yıllık heykeli kırdılar!

ABD'li bir turist, İtalya'da müzede güvenlik görevlilerinin uyarısına rağmen ölçmeye çalıştığı 600 yıllık heykelin parmağını kopardı

İtalya'nın Floransa kentindeki bir müzede bulunan Bakire Meryem heykeli, ABD'li bir turist dikkatsizliği yüzünden serçe parmağını kaybetti.
Talihsiz olayın, turistin anlamsız bir şekilde mermer heykelin serçe parmağını ölçmek isterken yaşandığı bildirildi. Museo dell'Opera del Duomo'da (Duomo Katedrali Eserleri Müzesi) sergilenen heykelin, 600 yıl önce yaşamış İtalyan heykeltıraş Giovanni d'Ambrogio'nun elinden çıktığı öğrenildi. Güvenlik görevlilerinin kaza yaşanmadan önce Amerikalı turisti defalarca uyardığı, fakat kimliği açıklanmayan turistin dikkatsiz tavırlarını ısrarla sürdürdüğü öğrenildi. İş işten geçtikten sonra pişman olan Amerikalı turistin, özür dileyerek üzgün olduğunu belirttiği öğrenildi.
Floransa'daki bir diğer antik eser müzesi olan Kutsal Sanatlar ve Kilise Kültürel Mirası Müdürü, Amerikalı Timothy Verdon, Bakire Meryem heykelinin serçe parmağını kıran vatandaşını sert bir dille eleştirdi. "Müze ziyaretlerinin en basit kurallarından olan 'Sanat eserlerine dokunulmaması' gibi bir kurala bile uyamıyoruz" diyen Verdon kırılan serçe parmağının orijinal olmadığını fakat son derece değerli bir restorasyon parçası olduğunu da sözlerine ekledi. Heykelin tamiratının ne kadara mal olacağı ve ne kadar süreceği yapılacak incelemelerin ardından bildirilecek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.