Cuma 16.08.2013 00:00
Son Güncelleme: Cuma 16.08.2013 22:41

Bitti deniliyordu ama...

Öldüğü söyleniyordu, ancak rakamlar varlığını hâlâ koruduğunu gösteriyor. Almanya’da sadece bu yıl içinde ortalama 63 milyar kısa mesaj gönderildi.

Almanya'daki Bilgi Ekonomisi, Telekomünikasyon ve Yeni Medya Birliği'nin (BITKOM) verilerine göre, Almanya'da 2013 yılında 2012'ye kıyasla yüzde 6 oranında daha fazla kısa mesaj (SMS) gönderildi. Bilişim ve telekomünikasyon branşının temsilcisi BITKOM yaptığı açıklamada, sadece 2013 yılında ortalama 63 milyar sms gönderildiğini kaydetti.
Açıklamada kısa mesaj servisinin kullanımının artmasında geçen yıl SMS üzerinden hizmete sunulan çok sayıda yeni uygulamanın etkili olduğu belirtiliyor. Uçak gecikmelerin bildirimi, otopark bileti satın alınması ya da internet bankacılığında gerekli olan güvenlik kodlarının gönderilmesi gibi hizmetlerin SMS üzerinden giderek yaygılaştığına dikkat çekildi.
Akıllı telefonlardaki mesaj servislerinin SMS'i yerine geçmeyi şimdiye kadar başaramadığını belirten BITKOM yetkilileri, aksine yeni kullanım biçimlerinin ortaya çıktığına işaret etti.

Gençler WhatsApp kullanıyor

Öte yandan kısa süre önce yapılan bir kamuoyu araştırmasında ise gençler arasında SMS'in artık önemli bir iletişim aracı olmadığına ortaya çıkarmıştı. Gençlerin daha çok akıllı telefonlardaki ücretsiz 'WhatsApp' uygulamasını tercih ettiği belirlenmişti. WhatsApp, kullanıcılarına ücretsiz yazılı mesaj servisinin yanı sıra ücretsiz fotoğraf, sesli mesaj ya da video gönderme hizmetini de sunuyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.