Giriş Tarihi: 23.08.2013 17:47 Son Güncelleme: 24.08.2013 09:03

Japon mafyası gazete çıkardı

Japon mafyası da kurum içi iletişim keşfetti.Artık onların da başyazarlığını yakuza patronunun yaptığı bir gazeteleri var.

Kurumların,şirketlerin,demeklerin,markaların iç iletişimi sağlamak,çalışanlarını bilgilendirmek ve motive etmek için kendi bünyelerinde çıkardıkları dergileri,bültenleri,gazeteleri olur da teşkilatlanmanın en eski örneklerinden olan suç örgütlerinin olmaz mı?Japon Yakuzası'nın yüzde 40'ını teşkil eden ve bir numarası hapisten yeni çıkan Yamaguchi-Gumi örgütünün iki numarası Kiyoshi Takayama da yakalanınca Yakuza'da alarm zilleri çalmaya başladı. Son olarak örgüt sadece geçen yıl 3 bin 300 mensubunu kaybedince kötü gidişe "dur" demek isteyen Yakuza liderleri de kendilerince önlemler almaya başladı. Hatta bazı patronlar tanınmış hukukçulardan ders almaya bile başladılar. Yakuza'nın bu amaçla attığı bir diğer adım da "kurum içi iletişim" bağlamında oldu. Kurum içi iletişimin faydalarını keşfeden Yakuza kurmayları iç iletişimi daha verimlileştir- Kurumların, şirketlerin, derneklerin, markaların iç iletişimi sağlamak, çalışanlarını bilgilendirmek ve motive etmek için kendi bünyelerinde çıkardıkları dergileri, bültenleri, gazeteleri olur da teşkilatlanmanın en eski örneklerinden olan suç örgütlerinin olmaz mı? Japon Yakuzası'na göre "bal gibi olur". Şimdilik bir "Mafya Bülteni", "Cosa Nostra Gazetesi" ya da "Medellin Karteli Dergisi"nden bahsedemesek de Japon Mafyası Yakuza bu alandaki eksikliği fark etmiş olmalı ki sonunda kendi özel dergisini çıkarmaya karar verdi. Üstelik tirajı hiç de fena değil. İlk sayısı 28 bin dağıtıldı.

Kurum içi iletişim
Japonya'da Yakuza neredeyse II. Dünya Savaşı sonundan beri adeta bir tür "dokunulmazlık" yaşıyordu. Hatta o derece ki, telefon rehberlerinden Yakuza patronlarının numaralarına ulaşmak mümkündü. Ancak son yıllarda skandal ve soruşturmaların birbiri ardına patlak vermesi ve polisin de giderek sertleşmesiyle Yakuza klanları ciddi bir kan kaybı yaşamaya başladı. Yakuza örgütlerine karşı tutuklamaların ardı arkası kesilmez oldu. Üstelik Japonya'daki operasyonlar yetmezmiş gibi Sumiyoşi Kai gibi Yakuza örgütleri ABD tarafından da kara listeye alınmaya başladı ve yaptırım riskiyle karşılaştılar. Japon Yakuzası'nın yüzde 40'ını teşkil eden ve bir numarası hapisten yeni çıkan Yamaguchi-Gumi örgütünün iki numarası Kiyoshi Takayama da yakalanınca Yakuza'da alarm zilleri çalmaya başladı. Son olarak örgüt sadece geçen yıl 3 bin 300 mensubunu kaybedince kötü gidişe "dur" demek isteyen Yakuza liderleri de kendilerince önlemler almaya başladı. Hatta bazı patronlar tanınmış hukukçulardan ders almaya bile başladılar. Yakuza'nın bu amaçla attığı bir diğer adım da "kurum içi iletişim" bağlamında oldu. Kurum içi iletişimin faydalarını keşfeden Yakuza kurmayları iç iletişimi daha verimlileştirmek, mensupları motive etmek ve hepsinden de öte geleneksel "Yakuza değerlerini aktarmak ve yaşatmak" için kendi bünyesi içinde bir gazete çıkarmaya başladı.

Yakuza değerlerine atıf
Uyuşturucu, haraç, kumar ve fuhuş alanlarında uzman olan Japonya'nın en büyük suç sendikası Yamaguchi-Gumi'nin sekiz sayfa olarak bastığı "Yamaguchi-Gumi Shinpo" (Yamaguchi-Gumi Gazetesi) adlı gazetenin ilk sayısı örgütün 28 bin mensubuna ulaştırıldı. Piyasada bulunmayan ve sadece Yakuza mensuplarına mahsus olarak dağıtılan gazetenin başyazısı ise 2005 yılından beri örgütü yöneten 71 yaşındaki Kenichi Shinoda'nın imzasını taşıyor. Shinoda imzalı uzun editoryal yazısı Yakuza değerlerine ve disiplinine atıfta bulunurken, Yakuza açısından "zor günlerin yaşandığı"ndan, işlerini geliştirmek istiyorsa Yakuza'nın imajına ve "marka"sına güvenmemesi gerektiğinden dem vuruyor. İkinci sayısının ne zaman çıkarılacağı belli olmayan Yakuza gazetesinde ayrıca "haiku"lara yer veren bir şiir sayfası, Go ve Shogi oyunları köşesi, Yamaguchi-Gumi sülalesinin üst düzeylerinin balık avı partilerine yer veren magazin bölümü de yer alıyor.

BİROL BİÇER

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.