Pazartesi 02.09.2013 00:00

Ekonomi kırılgan değil

Avea Üst Yöneticisi (CEO) Erkan Akdemir, Türkiye'de çok kırılgan bir ekonomi olmadığını belirterek, "Hem siyasi hem ekonomik endişeye sevk edecek bir takım şeyler olabilir, ama bunun ekonomik yansıması şu ana kadar olmadı. Kurların dışında baktığınız zaman tüketim tarafında veya güven endeksi tarafında bir negatiflik yok. Umarım bu şekilde devam eder ve bu yılı bu şekilde tamamlarız" dedi.

AA Finans Haberleri Terminali'nin canlı toplantılar dizisi AA Finans Masası'na konuk olan Akdemir, Türkiye'deki mobil iletişimin, ekonomi sektörleri arasında en hızlı büyüyen ve gelişenlerden biri olduğunu söyleyerek, sektörün 3 operatörlü bir yapısı olmasına rağmen, sanal operatörlük tarzında faaliyette bulunan yeni markaların da bulunduğunu dile getirdi.
Akdemir, sektörde yüzde 90'ın üzerinde bir penetrasyon olduğunu kaydederek, 100 kişiye düşen telefon sayısının 90 olduğu bilgisini verdi. Sektörün son bir kaç yıldır yüzde 10 civarında büyüdüğünü aktaran Akdemir, özellikle mobil internet tarafında 3G ile artan hızlı bir büyüme olduğuna dikkati çekti.
Avea'nın ilk yarı performansını değerlendiren Akdemir, şu bilgileri verdi:
"Bizim 2012'den beri hızlı bir büyüme trendimiz var. Öncelikle gelir büyümesi, abone tabanı büyümesi, kişi başı gelir büyümesi, numara taşımasına baktığınız zaman tüm önemli parametrelerde Avea, önderliğine devam etti. Yaklaşık 9 çeyrektir çift haneli büyümemize devam ettik ama 2013 yılında bu büyüme çok daha hızlı ve daha sürekli hale geldi. Bu yılın ilk yarısını geçen seneye göre kıyasladığımızda yüzde 17'lik bir büyüme ile kapattık. Bu hem geçen sene rakamlarına göre yüksek bir büyüme oranı hem de rakiplere göre yüksek. Sektör ortalamasının 6-7 puan üzerinde büyüyoruz epeydir. Bu çok sağlıklı bir büyümenin işareti çünkü en şiddetli rekabetin yaşandığı sektörlerden biri. Bundan dolayı rekabetçi ortam içerisinde büyümek hakikaten çok kolay bir iş değil. Hem abone tabanında büyümesi hem gelir tarafında büyümesi, bunu yaparken de karlılık tarafındaki iyileşmenin de sağlanıyor olması, bizim 2013 yılını iyi götürdüğümüzün, iyi performans sergilediğimizin bir göstergesi."

"KURLARIN DIŞINDA, TÜKETİM TARAFINDA VEYA GÜVEN ENDEKSİ TARAFINDA BİR NEGATİFLİK YOK"
Akdemir, yılın ikinci yarısındaki performanslarının ilk yarıdaki gibi devam etmesini umduklarını dile getirerek, "Türkiye'de çok kırılgan bir ekonomi yok. Etrafımızdaki olan bitene baktığımız zaman hem siyasi hem ekonomik endişeye sevk edecek bir takım şeyler olabilir ama bunun ekonomik yansıması şu ana kadar olmadı. Kurların dışında baktığınız zaman tüketim tarafında veya güven endeksi tarafında bir negatiflik yok. Umarım bu şekilde devam eder ve bu yılı bu şekilde tamamlarız" değerlendirmelerini yaptı.
Büyümenin tahmin edilen seviyenin üzerinde gerçekleşeceğine yönelik beklentisini aktaran Akdemir, "Çünkü bizim tarafta büyüme çok hızlı çok kuvvetli. Zannediyorum ki diğer sektörlerde de en azından bir kısmında benzer bir büyümenin olması gerektiğini düşünüyorum. Bizim sektör, eskisinden daha da fazla lokomotif görevi görüyor. Ekonominin geneline, verimliliğini artırması noktasında da ciddi katkıları var. İş yapma biçimlerinin değiştirilmesinden maliyet yapılarını aşağı çekme noktasına kadar ciddi katkıları var. Ekonomideki verimlilik artışı da bunun bir göstergesi" diye konuştu.

"3 OPERATÖR İÇERİSİNDE EN FAZLA AKILLI TELEFON KULLANAN MÜŞTERİLER AVEA'DA"
"Hayat değişir Avea'yla" imaj reklamı kampanyasının büyümelerine olumlu katkı sağladığını aktaran Akdemir, müşteriye verdikleri tekliflerin ekonomik olması ve olabildiğince farklı alternatifleri sunmaları açısından kendilerini farklı bir noktada tuttuklarını kaydetti.
Akdemir, her alanda büyüdüklerinin altını çizerek, "Ses, SMS ve mobil internet gelirlerimiz artıyor. En büyük sıçrama mobil internet tarafında gerçekleşiyor. O taraftaki bir gelir artışı birbirlerini destekleyen bir planın, stratejinin sonucunda oluşuyor. Bugün baktığınız zaman, 3 operatör içerisinde en fazla akıllı telefon kullanan müşteriler Avea'da. Neredeyse 3 kullanıcıdan biri akıllı telefon kullanıyor. Yüzde 30'ların üzerinde bir penetrasyonumuz var" ifadelerini kullandı.

"YÜZDE 20-25 ORANINDA DEVAM EDEN BİR YATIRIMIMIZ VAR Kİ BU HAKİKATEN ÇOK YÜKSEK BİR ORAN"
Akdemir, bu yıla ilişkin yatırımları hakkında da bilgi vererek, 700-800 milyon lira bandında yatırım yaptıklarını anlattı.
Diğer rakiplerle kıyaslandığında, gelire göre yatırıma bakıldığında en fazla miktarının kendilerinde olduğunu vurgulayan Akdemir, sözlerine şöyle devam etti:
"Sektör ortalaması yüzde 10-15 civarında, dünyada da böyle. Bizim yüzde 20-25 oranında devam eden bir yatırımımız var ki bu hakikaten çok yüksek bir oran. Devamlı yatırım alt yapımızı hem hızla genişletmeye hem de daha fazla kapasiteyi sağlamaya çalışıyoruz. Geçen sene 750 milyon liranın üzerinde bir rakam gerçekleşti. Bu yılın ilk yarısında da 170-200 milyon lira civarı bir yatırımımız var ama kalan yarıda daha da hızlanarak devam edecek. Grup olarak baktığımız zaman 2 milyar liranın üzerinde yatırım yapıyoruz. Türk Telekom grubunun içerisinde yer alıyoruz. Bu grubun yatırımları 2 milyar lira ki, bu anlamda Türkiye'de sürekli yatırım yapan başka bir grup yoktur."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.