Son Güncelleme: Salı 17.09.2013 15:10
Costa Concordia yeniden ayakta
İtalya'nın Giglio Adası açıklarında yarı batık halde duran Costa Concordia gemisi, saatler süren çalışma sonrası doğrultuldu.
Su altında daha önce inşa edilen platformun üzerinde duran dev geminin doğrulmasıyla su üstüne çıkan sancak tarafında önemli tahribat olduğu görüldü.
Geminin sahibi Costa Crociere şirketi adına projede görev yapan mühendislerinden Franco Porcellacchia da "Bundan daha iyi gidemezdi" şeklinde konuştu.
Basın toplantısında Gabrielli'nin operasyonun başarıyla tamamlandığına ilişkin sözleri alkışlarla karşılandı; Giglio limanındaki tekneler de sevince sirenleriyle eşlik etti.
Costa Concordia, 4 bin 200 yolcu ve mürettebatıyla 13 Ocak 2012'de Civitavecchia kentinden kuzeybatıdaki Savona kentine doğru akşam saatlerinde yola çıkmış, Toskana bölgesi sahillerinde bulunan Giglio Adası açıklarındaki kayalıklara çarpmıştı.
32 kişinin yaşamını yitirdiği kazada, 2 kişinin cesedine hâlâ ulaşılamadı.
TÜRKİYE'YE Mİ GETİRİLECEK?
İtalya'nın Giglio Adası yakınındaki kayalıklara çarparak batan Costa Concordia isimli dev kruvaziyerin geri dönüşümüne Aliağa Gemi Geri Dönüşüm Bölgesi'ndeki şirketler talip oldu. Geminin yüzer hale getirildikten sonra İtalya'da parçalanmaması halinde çok yüksek ihtimalle Aliağa'ya gönderileceği belirtildi.
Aliağa'daki Gemi Geri Dönüşüm Sanayicileri Derneği Başkanı Adem Şimşek, 13 Ocak 2012'de devrilen Costa Concordia'nın yeniden yüzdürülmesi için çalışma başlatıldığını, geminin yüzer hale getirilmesinin zaman alacağını, bu süreçte geri dönüşüme gönderilmesi kesin olan geminin dünyadaki hangi tesislere gideceğinin henüz belirlenmediğini söyledi.
Aliağa Gemi Geri Dönüşüm Bölgesi'nin İtalya'ye en yakın dönüşüm bölgesi olması nedeniyle söküm konusunda en önemli talip olduğuna işaret eden Şimşek, "Geminin uzun bir yolculuğa çıkmasından duyulan kaygı ve geri dönüşüm sırasında oluşan katma değeri kaybetmemek için İtalya'da bir tersanede dönüşüm yapılmasının istendiğini duyduk. Geminin yüzer hale getirilmesi zaman alacak, bu süreçte tüm seçenekler değerlendirilecektir. Costa Concordia'nın İtalya'da dönüşüme tabi tutulmazsa yüksek ihtimalle Aliağa Gemi Geri Dönüşüm Bölgesi'ne geleceğini söyleyebiliriz. Bölge içinde faaaliyet gösteren firmalar İtalya ile temasta. Diğer geri dönüşüm bölgeleri ise Hindistan, Pakistan ve Çin gibi daha uzak coğrafyalarda. Aliağa ise hem coğrafi yakınlığı hem de bu konuda kendisini ispatlamış olması nedeniyle en önemli adaydır" dedi.
Şimşek, Costa Cancordia'nın 18 metre drafta (geminin tam yüklüyken suyun altında kalan kısmının derinliği) sahip olduğunu, bu boyutta bir geminin parçalanabilmesi için Aliağa'da da özel bir platform oluşturulması gerektiğini, bunun önemli bir yatırım olabileceğini ifade ederek, geminin sökümü için Aliağa'nın tercih edilmesinin bölgeyi dünyaca tanınır bir hale getireceğine işaret etti.
Geçen yıl bölge içindeki 21 firma, 281 gemi parçalayarak 927 bin ton hurdayı demir çelik tesislerine göndermişti. 900 bin ton yıllık gemi söküm kapasitesine sahip bölgede en fazla 50 bin tonluk gemi parçalanabiliyor.
EN SON HABERLER
- 1 Türkiye'den yardım seferberliği
- 2 İsrail’in yalanları elinde patladı! Gazze soykırımını böyle örtbas etmeye çalıştılar: Her şey sahte çıktı
- 3 İsrail'in etki ajanları devrede! Adım adım katliamı aklamaya çalıştılar: Nevşin Mengü, İbrahim Haskoloğlu, Oğuzhan Uğur...
- 4 McDonald’s’tan İsrail askerlerine ücretsiz yemek desteği! Sosyal medyadan boykot çağrısı
- 5 Adet kanaması kaç gün sürer? Normal adet sıklığının ne kadar olması gerekir?
- 6 Ayak mantarından korunmak için dikkat edilmesi gerekenler: Ayak mantarı nasıl önlenir?
- 7 Tırnak mantarı nasıl geçer? Tırnak mantarını ne öldürür, ilaçları nelerdir?
- 8 Rihanna hamile mi? Rihanna'dan aile büyükleri anısına düzenlediği gecede şok hareket!
- 9 Okula başlayan çocuklarda fonolojik ve artikülasyon bozukluklarına dikkat!
- 10 Victoria Beckham isyan etti! Victoria Beckham eşi David Beckham'dan şikayetçi...