Pazartesi 23.09.2013 00:00
Son Güncelleme: Salı 24.09.2013 10:35

Frankfurt otomobil fuarının yenilikleri

Dünya otomotiv sanayisinin en büyük fuarlarından biri olan Frankfurt Otomobil Fuarı, kapılarını 65'inci kez açtı. 12-22 Eylül arasında gerçekleşen fuarda öne çıkanları Otohaber Dergisi Yazı İşleri Müdürü Volkan Demirkuşak ve Microsoft MSN Otomobil İçerik Editörü Sinan Sertoğlu aktuel.com.tr'ye anlattı.

Marilla Erçik / Aktuel.com.tr
Fuarda en çok hangi tasarımlar dikkat çekti? Gelecekte otomobil sektöründe ne gibi yeniliklerle karşılaşabiliriz?
Sinan Sertoğlu / Microsoft MSN Otomobil İçerik Editörü

Neredeyse her marka artık bir ya da birden fazla modelinde elektrik veya hibrit teknolojilerine yer veriyor. Avrupalı üreticiler zaten emisyon oranlarını sürekli aşağı çekmek zorundalar. Gelecekte bu tarz otomobillere ilgi daha da artacaktır. Ayrıca fuarda markaların lüks ve hızlı otomobillerine hatta konsept otomobillere dahi dizel motor koyulduğunu gördük, bu da dizel motora ilginin her geçen gün arttığının bir kanıtı. Ülkemizde pek popüler olmasa da, Avrupa pazarı küçük otomobillere büyük ilgi gösteriyor ve markalar bu ilgiye yanıt vermek adına önemli modellerle karşımıza çıktılar. Son olarak, lüks otomobillere de fuarda büyük ilgi vardı. Sonuçta teknolojinin hızına yetişmek gerçekten zor ve Avrupa pazarı krizin etkilerini üzerinden atmaya başlamış.
Volkan Demirkuşak / Otohaber Dergisi Yazı İşleri Müdürü
Bu yıl 65'ncisi düzenlenen Frankfurt Otomobil Fuarı'nda en çok dikkat çekenler, "geleceğin otomobillerinin caddelere çıkmış halleri" olarak akılda kalırken, dizel motorlu süper lüksler de hangi marka olursa olsun otomobillerin tutumlu olacağına işaret ediyordu. Almanya'daki seçimlerin heyecanıyla geçen fuarda, Avrupa'daki ekonomik krizin etkileri uçuk tasarımlar yerine daha gerçekçi olanların sergilenmesini sağladı. Bu da Avrupa'nın kriz etkilerinden biraz da olsa kurtulduğunu gösteriyor. Elektrikli otomobillere olan ilgi artarken, özellikle her cebe uygun SUV otomobilin sergileniyor olması geleceğin otomobillerinin yönünü gösterdi. SUV ve crossover modeller yine gözde olacak. Karbon emisyonuna uygun vergilendirmenin olduğu ülkelerdeyse de sporcusundan ekonomiğine hibridler ön planda. Ayrıca Ford'un farklı bir isimle Premium ligine dahil olma isteği de Premium ligi rekabetini kızıştıracaktır.
Sizin favorileriniz neler oldu?
Volkan Demirkuşak / Otohaber Dergisi Yazı İşleri Müdürü

Ferrari 458 Speciale: Fuarın en merak edilen modellerindendi. Standına sırayla girilebilen bu özel versiyon, 458'in içerisinden yeni bir otomobil yaratılmış hissini verdi.
BMW i8: Geleceğin otomobillerinin caddelere çıkmış halini simgeliyordu. 2014'te Türkiye'ye gelmesi beklenen hibridin Türkiye fiyatını yaklaşık 170.000 Euro olması bekleniyor.
Maserati Ghibli: Bir dönemin efsanesine 3.0 lt'lik dizel motor gelince Türkiye satışları şimdiden hareketlendi. 155.000 Euro'luk Türkiye fiyatıyla girerken, 50 adet ön sipariş ve 10 adet kesin satışla da Türkiye'ye uygun olduğunu gösterdi. Tüketimi ortalama 5.9 lt/100 km.
Mercedes-Benz S Coupe Concept: Fuarın akılda kalan konseptlerinden biriydi. S Serisi'nin yenilenmesinin ardından Coupe konsepti de CL Serisi'nin bir öngösterimi özelliği taşıdı.
Sinan Sertoğlu / Microsoft MSN Otomobil İçerik Editörü
BMW "i" generation otomobilleri. Doğuştan elektrikli Bmw i8 ve i3'ü yakından görme fırsatımız oldu. Markanın muazzam teknolojik yatırımları var.
Fuarda beğenmediğiniz neler oldu?
Sinan Sertoğlu / Microsoft MSN Otomobil İçerik Editörü
Suzuki ve otomobilleri. Kompakt SUV'larla otomobil satmaya çalışıyorlar, ancak rekabetten çok uzaklar.
Volkan Demirkuşak / Otohaber Dergisi Yazı İşleri Müdürü
VW Golf Sportvan , Honda Civic Tourer
Sinan Sertoğlu'nun Frankfurt Otomobil Fuarı trendleri
1.Hibrit ve elektrikli otomobiller.
2.Dizel motorlara ilgi.
3.Sürücü destek teknolojileri.
4.Küçük otomobiller
5.Lüks otomobillere ilgi

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.