Perşembe 31.10.2013 00:00
Son Güncelleme: Perşembe 31.10.2013 14:55

Aldi, Nespresso'ya karşı!

Almanya’da kahve kapsülü pazarı markaların yeni hedefi haline geldi. Şimdiye kadar pazarın en büyük dilimini elinde bulunduran Nespresso’ya rakip olarak gelen Aldi markası sunduğu seçenekler ile adından oldukça söz ettiriyor.

Aldi, pazardaki boşluğu değerlendirerek sunduğu seçenekler ile :Nespresso'ya en yakın rakiplerden biri oldu. Şimdilerde ise yeni kahve kapsülü espressi'yi piyasaya sokmaya hazırlanıyor.
Peki Aldi'nin sırrı ne?

Aldi şu anda en çok tercih edilen kahve kapsüllerinden biri hem de rakiplerine göre fiyat açısından ucuz olmamasına rağmen. Aldi'nin kahve makinesi 69.99 Euro, Tassimo makinesi 40 Euro'nun altında, bir Nespresso kahve makinesi maliyeti de yine bu rakamlar arasında değişiyor. Aldi'yi rakiplerinden ayıran özelliklerden bir tanesi her ne kadar "arabira" ve "robusta" sattığı için bu kahvelerin ucuz ama tadının da tadının daha kötü olduğu söylense de, kahve kapsülü kullanma çeşitliliği açısından daha zengin seçenekler sunması. Çünkü Aldi Starbucks kahve makinesi üreten firmalar tarafından yapılmış. Bir diğer ifade ile Starbucks kapsüllerini Aldi makinelerde de kullanmanız mümkün.


Nespresso bir yaşam tarzı

Markaların hayatımızda önemli bir yer tuttuğu ve imajımızı, ruhhalimizi etkilediği bir gerçek. Özellikle de marka konumlamaları ve sundukları yaşam tarzları göz önüne alınınca aslında fiyatın büyük bir kısmının imaja yatırım olduğunu görüyoruz. Aldi'nin böyle bir alt mesajı yok ama Nespresso bu konuda oldukça iddialı. Özellikle reklamlarında Nespresso kullanmanın bir ayrıcalık ve özellik olduğunu hatta lüksün bir parçası olduğunu öğreniyoruz. Nespresso pazarın büyük bir payına sahip olsa ve bu konuda artık jenerik marka ismi haline gelse de; Aldi yine de pazarda hareketliliği arttıracak ve kahve kapsüllerinde yeni bir çığır açacak gibi görünüyor. Ticaret uzmanı Matthias Queck, Aldi'nin pazara giriş zamanını biraz geç bulsa da, sahip olduğu potansiyel ile bir sürpriz yapabileceğinin de altını çiziyor.

Kapsül savaşında pazarlama stratejileri

Piyasada olan diğer markalar da pazarın şekillenmesinde önemli bir role sahip. Tchibo ve Tassimo bunlara örnek verilebilir. Ayrıca müşterilerine daha uzun saatler açık kalarak daha geniş alışveriş imkanı sağlamanın satışları arttıracağını düşünen Rewe ve Edeka da mağazalarının kapanış saatlerini 22.00'den 24.00'e çekti. Bu duruma Aldi ve Lidl'dan bir karşı atak gelmiş durumda değil ancak pazarın içinde ayakta kalması için mutlaka bir karşı atak yapması bekleniyor.
Kapsül savaşları markaların pazarlama taktikleri ile ne kadar kızışırsa kızışsın bu pazarda herkese yetecek kadar yer var. Almanya'da kahvenin neredeyse susuzluğu giderecek şekilde tüketilmesi ve pazarın geçmiş yıllara oranla gösterdiği büyüme, markaların kendilerine rahat rahat yer bulabileceğinin en önemli göstergesi!
Ece Baban / Aktuel.com.tr

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.