Salı 05.11.2013 00:00

e-ticaret siteleri küstürdü

Fiyat, çeşit ve hızlı teslimata odaklanıp müşterisine özen göstermeyen e-ticaret sitelerine küsenlerin sayısı çığ gibi büyüyor. Geç ürün teslimi ve çağrı merkezlerinin sorun çözmemesi bıktırıyor.

Türkiye'de son 5 yıldır hızla büyüyen ve 40 milyar liralık hacme ulaşan e-ticaret sektörü tüketiciyi küstürdü. Tüketici hakları konusunda yetersiz kalan şirketlere yönelik müşteri tepkisi her geçen gün artıyor. Ucuz fiyat ve çok çeşit üzerine odaklanan birçok e-ticaret sitesi, rekabeti "hızlı teslimat" üzerine kurdu. Son dönemde şikâyet sitelerinde çağrı merkezinden ürün teslimine, iadeden garantiye binlerce eleştiri alan firmaların sayısı artıyor. E-ticaret siteleriyle ilgili şikâyetlerin ilk sırasında çağrı merkezleri var. Dakikalarca bekledikten sonra zar zor bağlanılabilen müşteri hizmet yetkilileri müşteriye en fazla 2.5 dakika ayırıyor. Hatta görüşmenin 2.5 dakikayı geçmesi durumunda telefon kapatılıyor.

İnternetten alışveriş yapan tüketiciler beğenmediği ürünü 14 gün içinde iade edebiliyor. Sitelerin de ürünün ücretini 13 gün içinde tüketicinin alışveriş yaptığı kredi kartına yatırma zorunluluğu var. İsmini vermek istemeyen bir yönetici, "Bir ayı geçirenler var" diyor. Hatta parayı alıp ürünü aylarca göndermeyen siteler de var. Hızlıal.com'un Genel Müdürü Kaan Dönmez, "Alışverişte kullandığınız kredi kartının ait olduğu bankaya itiraz edebilirsiniz. Çünkü zararı banka üstleniyor. Bankalar son dönemde sitelere sanal pos verirken ince eleyip sık dokuyorlar. Hatta 30 gün blokeli çalışıyorlar" dedi.

Tüketicilerin şikayetçi oldukları konulardan biri de e-maillerine cevap alamamak. İki ay önce fırsat sitesinden alışveriş yapan bir tüketici şikâyetini şöyle anlattı: "Aldığım bir ürün 7 günde gönderilecekti. Ancak ürün gelmedi. 8'inci gün çağrı merkezini aradım. 20 dakika beklettiler. Ürünü göndereceklerine dair e-mail attılar. 2 ay geçti halen ürünüm gelmedi. Üstelik telefonlarına da ulaşamıyorum."

Özge YAVUZ/SABAH

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.