Perşembe 07.11.2013 00:00

Demir İpek yolu Marmaray’ın devamı “Araba ile tüp geçiş!”

Açıldığı tarih ve ortaya çıkan aksaklıklar ile gündemden düşmeyen, sosyal medyada “tabanway” esprilerine maruz kalan Marmaray aslında sahip olduğu değeri ve beraberinde gelişecek yeni projelerin önemini tam olarak kamuoyuna yansıtamadı.

Bilindiği üzere Marmaray, İstanbul'un Avrupa ve Asya yakalarındaki demiryolu hatlarını İstanbul Boğazı altından geçen bir tüp tünelle birleştiren 76 km'lik bir demiryolu iyileştirme ve geliştirme projesi. Halkalı ile Gebze arasında çalışması planlanan hattın boğaz geçişini de içine alan, Ayrılıkçeşme ve Kazlıçeşme arasındaki 14 km'lik bölümü 29 Ekim 2013 tarihinde hizmete açılmış. Açılan hatta 3'ü yeraltında olmak üzere toplam 5 istasyon var.
Proje, batırma tüp tünel (1.4 km), delme tüneller (toplam 9.4 km), aç-kapa tüneller (toplam 2.4 km), üç yeni yeraltı istasyonu, 37 yerüstü istasyonu (yenileme ve iyileştirme), yeni işletim kontrol merkezi, sahalar, atölyeler, bakım tesisleri, yerüstüne inşa edilecek olan yeni bir üçüncü hat ve temin edilecek olan 440 adet modern demiryolu araçlarını kapsıyor.
Marmaray toplam üç bölümden oluşuyor

BC1 Raylı Tüp Tünel geçişi ve İstasyonlar
Proje'nin en önemli etabı kabul edilen Boğaz Geçişi kısmı.

CR1 Banliyo Hatları İyileştirmesi
Haydarpaşa-Gebze ve Sirkeci-Halkalı banliyo hatlarının iyileştirilmesi konusunda, Anadolu yakasında, ortalama iki istasyon arası 4,5 km. olan 10, Avrupa yakasında 2 ekstra hat açılacak.
CR2 Demiryolu Araç Temini
2014 yılına kadar toplamda 440 araç alınması planlanıyor.
Projenin İstanbul metrosu ile olan bağlantısı sayesinde 1,2 milyon kişinin ulaşım süresini kısalacak, enerji ve zaman tasarrufu yapılacak, motorize araçların kullanımının da azalması ile hava kalitesinin iyileştirilmesine katkıda bulunulacak. Bu durumda Boğaziçi Köprüsü ve FSM Köprüsü'nü kullananlar da trafikte rahat bir nefes alacak.
Marmaray'la birlikte Boğaz geçişi 2 dakikaya inerken, Halkalı - Gebze arasındaki yolculuğun 105 dakika sürmesi planlanıyor.
İstanbul Kuzey Anadolu fay hattından sadece 20 km uzaklıkta bulunan Marmaray, bu konuda akıllarda oluşabilecek tüm soru işaretlerini ortadan kaldıracak sağlamlıkta inşaa edilmiş.
Marmaray'ı asrın projesi yapan özelliklerinden bir tanesi de Avrupa'yı Çin'e bağlayan Trans Sibirya Demiryolu Hattı'na alternatif bir rotanın Marmaray ile ortaya çıkacak olması. Marmaray sadece iki kıtayı birbirine bağlayan bir proje olmanın çok ötesinde, diğer toplu taşıma kanalları ile kurduğu ve kuracağı entegrasyon ile büyük bir ulaşım ağının aort damarını oluşturuyor.
Marmaray'ı tek başına ele almamak gerekiyor.
Projenin tam anlamıyla sonlandırılmadan hayata geçirilmesi, resmin bütününün görülmesini biraz engelledi. Çünkü Ocak ayı içinde Haliç metro hattı ile Marmaray entegre hale gelip, bu ulaşım ağının bağlantılarından bir yenisi daha hayata geçmiş olacak. Buna ek olarak 181 İETT hattı Marmaray'a entegre edildi, bu sayı projenin tamamlanma sürecinde daha da artaracak. Taksim – Hacıosman metrosu ile entegre hale geldiğinde İstanbul'un herhangi bir noktasından diğer bir noktaya gitmek çok kolay olacak. Ayrıca Aksaray Metrosu ve İDO'ya ulaşacak ring seferleri düzenlenecek. Kısacası hizmette sınır yok!
Boğaz'ın altından araba tüp geçidi!

Marmaray ile entegre olacak bir diğer proje de Japonya ve Fransa'yla ortak inşa edilecek olan otomobil tüp geçidi. 2015'te tamamlanacak ikinci tüp geçişle Kazlıçeşme-Göztepe arası otomobille 15 dakika olması planlanıyor. Avrasya Karayolu Tüp Geçişi ile Boğaziçi ve Fatih köprüleri ile geçilen Boğaz, 2015'te ilk defa deniz altından karayolu ile de geçilecek. Proje kapsamında Cankurtaran ile Kazlıçeşme arasındaki sahil yolu 8 şeride çıkarılacak. Ayrıca sahildeki Kennedy Caddesi ve Asya yakasındaki D-100 İstanbul-Ankara Devlet Karayolu'nu genişletme ve bağlantı yollarını da iyileştirecek. 2015 sonunda açılması hedeflenen tünelden günde 100 bin aracın geçeceği öngörülüyor. Projede, her 2 yakada da gişe yer alacak ve geçiş ücreti 4 dolar+KDV olacak. Marmaray, iki gözden oluşuyor, bir gidiş, bir geliş. Avrasya Karayolu Tüp Geçişi'nde ise altlı üstlü tek tüp olacak. Marmaray'dan sonra Boğaz altından araç geçişi de sağlandığında İstanbul'un trafiğinde büyük bir rahatlama olması bekleniyor.

Aktuel.com.tr

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.