Perşembe 14.11.2013 00:00

Facebook teklifine red

ABD’de giderek daha popüler olmaya başlayan fotoğraflı sohbet uygulaması Snapchat, Facebook’tan gelen 3 milyar dolarlık teklifi reddetti. Snapchat’in daha yüksek bir teklif beklediği için facebook’u geri çevirdiği düşünülüyor.

Facebook'tan sıkılan gençlerin yeni favorisi olan ve ABD'de kullanıcı sayısı 30 milyona yaklaşan fotoğraflı sohbet uygulaması Snapchat, Facebook'tan gelen dev teklifi reddetti.
Wall Street Journal'ın haberine göre, 23 yaşındaki Evan Spiegel'in 2 yıl önce hayata geçirdiği Snapchat, birçok yatırımcının satın alım listesinde yer alıyor.
Snapchat'i gözüne kestiren firmalardan biri, 4 milyar dolarlık teklifte bulunduğu belirtilen Çin merkezli Tencent Holdings.
Kullanıcıların fotoğraflı sohbetleri kaydetmeyen, böyleceeğlenceli olduğu kadar gizliliğe verdiği önemle öne çıkan Snapchat'in reddettiği Facebook, konu hakkında yorum yapmayı reddetti.
Dacebook sözcüsü Denise Horn, "Dedikodu ve söylentiler üzerine yorum yapmıyoruz" ifadesini kullandı.
Snapchat firmasından da konu hakkında açıklama gelmedi.
FACEBOOK GENÇLERE İHTİYAÇ DUYUYOR
Yapılan araştırmalarda gençlerin eğlenceli bulmadığı bir platform haline geldiği vurgulanan Facebook, Instagram'ın ardından genç kullanıcıları kendisine bağlayacak yeni bir güç arayışı içinde.
100 milyarlık değeriyle en büyük sosyal ağ olmayı sürdüren Facebook, Twitter'ın başarılı halka arzıyla 25 milyar dolar değere ulaşmasının ardından rakiplerine fırsat vermek istemiyor.
USA Today'e konuşan Forrester araştırma şirketi analisti Julia Ask, "Facebook gençlerle sıkıntı yaşıyor... Gençlerin ilgi göstereceği reklamları kullanmaları gerekiyor. Bunun içinde Snapchat gibi ilgi çeken uygulamalara ihtiyaçları var" dedi.
Çin, sohbet uygulamalarında kullanıcı sayısı dev boyutlara ulaşan bir sosyal ağ cennetine dönüşüyor. Yerel firmaların yabancı firmalara göz açtırmadığı ülkede, WeChat yerel sohbet uygulaması, 400 milyon kullanıcıya ulaşmış durumda.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.