Giriş Tarihi: 19.11.2013 16:50 Son Güncelleme: 19.11.2013 16:52

10 bin gence iş imkanı

Türkiye’nin önde gelen 12 bankası 2014 yılı büyüme planlarını açıkladı. Bankalar bu yılın son bir buçuk ayı ve 2014 yılının tamamında yaklaşık 500 şube açacak ve 10 bin yeni eleman alacak. Başarılı yeni mezunlara bedava mastır, banka içi eğitim ve yurtdışı şubelerde çalışma imkanı vaat eden bankalar personel alımında ağırlığı gençlere veriyor...

ESİN ÇETİNEL / esin.cetinel@paradergi.com.tr (Bu yazı Para dergisi 10 –16 KASIM 2013, Sayı 45'ten alınmıştır)
BANKACILIK sektörü bugünlerde 2014 yılına ilişkin iş planlarını hazırlıyor. Gerek global, gerekse Türkiye ekonomisine ilişkin belirsizliklere ve zorluklara rağmen istisnasız tüm bankalar "büyümeye devam" sloganıyla planlarına son şeklini veriyor. Artan rekabet ortamında pastadan daha çok pay almak isteyen bankalar Türkiye'nin dört bir yanında şubeler açıp, yeni personel almaya hazırlanıyor.
Hepsinin hedefinde üniversiteden yeni mezun iyi eğitimli, tercihen yabancı dil bilen gençler var. Geçmiş yılların aksine bankacılık sektörü son yıllarda kendi personelini kendi yetiştirmeyi tercih ediyor. Bankanın "okul" olduğu savı ile hareket eden kurumlar, bu yüzden üniversiteden yeni mezun öğrencileri bünyelerine katmayı tercih ediyor. Bu gençlerin performanslarına göre bankanın üst kademelerine doğru bir kariyer tırmanışına imkan yaratılıyor. Bankaların tamamına yakını şube müdürlerini, bölüm direktörlerini, hatta genel müdür yardımcısı ile genel müdürlerini banka personeli içinden atıyor. Bu sayede bankanın kültürü ve iş yapış biçimi ile yetişen elemanlar kan uyuşmazlığı olmadan yöneticilik yapıyor. Özetle, eskisi gibi bankalar arasında büyük paralarla eleman transferinin modası geçmiş gibi görünüyor.

BAŞARILI ÖĞRENCİYE DAVET

Fakat bu durum bankalar arasında eleman kapma konusunda yarış olmadığı anlamına gelmiyor. Çok dillendirilmese de tüm bankalar 25 yaşını aşmamış iyi eğitim görmüş, üniversiteden yeni mezun gençleri kapmak için ciddi bir yarış içindeler. Birçok banka Türkiye'nin seçkin üniversitelerinde başarılı olan öğrencileri okul yönetimi ile birlikte belirleyip onlara iş teklifinde bulunuyor. İş teklifleri sırasında bedava mastır programlarına katılma hakkı, banka içi özel eğitim programları, hatta yurtdışı şubelerde çalışma imkanı gibi gençlere cazip gelecek kariyer fırsatları sunuluyor.
SATIŞ EKİBİ PROFESYONEL İŞİ
Fakat iş satış ve pazarlama departmanlarına gelince değişiyor. Sektör satış ve pazarlama gibi yoğun rekabet ve bilgi birikimi gerektiren bölümlere genç ama deneyimli isimleri almayı tercih ediyor. Bu yüzden geçmiş yıllarda olduğu gibi 2014'te de özellikle yeni açılacak şubelerdeki bireysel ve KOBİ pazarlama birimlerine diğer bankaların yetişmiş elemanlarını transfer etme rekabeti bütün hızıyla sürüyor.
Türkiye Bankalar Birliği'nin 2013 Eylül verilerine göre, bankacılık sektöründe toplam 195 bin 823 kişi çalışıyor. Çok değil bir yıl önce yani 2012 Eylül ayında çalışan sayısı 184 bin 332 idi. Yani aradan geçen bir yılda bankacılık sektöründe çalışan sayısı 11 bin 491 kişi arttı. Şube sayısında da benzer bir durum var. 2012 Eylül ayında Türk bankacılık sisteminde 10 bin 111 olan şube sayısı bir yıl sonra 10 bin 834'e ulaştı.
Bankacılar 2014 yılında da benzer büyümenin devam edeceği görüşündeler. Bu yüzden bugünlerde hedefler doğrultusunda yılın son şubelerini açmaya odaklanan bankalar 2014 yılının büyüme planlarını da hazırladılar. İşte bankaların 2014 yılı büyüme planları…

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.