Perşembe 28.11.2013 00:00

Doğal kreş modeli

Hükümetin kadınların iş yaşamındaki etkinliklerini artırmak için başlattığı çalışmaya iş dünyası da destek verdi. Çalışan kadının en büyük sorunu olan çocuk bakımı için “doğal kreş” yöntemi gündeme eldi. Torunlarına bakan büyükannelere prim desteği tartışılıyor.

İstanbul Sanayi Odası Başkanı Erdal Bahçıvan'ın çalışan kadınların çocuklarına anneanne ve babaanneleri tarafından bakılması için önerdiği "doğal kreş" modeli iş dünyasında karşılık buldu. Patronlar, Bahçıvan'ın aile büyüklerine devletin prim, teşvik vererek, bu işi çözebileceğine dair açıklamasına "Gerekirse biz de ebeveynlere prim veririz" diyerek destek verdi.

Talu Tekstil'in Genel Müdürü Mustafa Gültepe, "Biz zaten bir kısım çalışanımıza 600 TL'lik kreş ücretinin yarısını destek olarak veriyoruz. Anneanneye 150-200 TL gibi bir prim talebi olursa bu yöntem de gayet mantıklı" dedi. Fabrikalarında çalışan 800 işçinin 600'ünün kadın olduğu belirten Gültepe, "Anlaşmalı olduğumuz kreşler var. Ama evde büyükler tarafından bakıma da belli limitlerde sıcak bakarız" dedi. İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi, kadın istihdamının yüzde 44 oranı ile en yoğun olduğu sektörlerin başında tekstilin geldiğini söyledi. Tanrıverdi büyük işletmelerin zaten kreş açma zorunluluğunu olduğunu belirterek, "Bu işletmeler için anneanne ve babaannelere prim vermek uygun. Ancak küçük işletmeler için maliyet artırıcı bir unsur olabilir" dedi.

Özge YAVUZ/SABAH

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.