Perşembe 28.11.2013 00:00
Son Güncelleme: Perşembe 28.11.2013 15:35

Gerçek zamanlı hareket etmenin şifreleri çözüldü!

Reel Time Bidding eğitim semineri İstanbul'da gerçekleşti.

Turkuvaz Medya Digital Grubu'nun ev sahipliği yaptığı Reel Time Bidding Eğitim Semineri Çalık Holding Konferans Salonu'nda gerçekleştirildi. Seminer, Reel Time Bidding (RTB) uygulamaları, yayıncı ve reklam veren açısından satın alma koşulları, RTB satın almaya yönelik çalışmalar, raporlamalar ve satış tekniklerini uygulayacak eleman donanımlarının tartışıldığı bir zemin oldu.


Uluslararası konferansa katılım sayısı oldukça yüksekti. Özellikle hem yurtiçinden hem de yurtdışından gelen konukların verdiği bilgiler ışığında geleceğin pazar oyuncuları ve dijital gelişme ile ilgili gerçek zamanlı hedefleme, reklam ve bütçe hazırlama tüyoları verildi.


Yeni trend:
Gerçek zamanlı hareket etmek. Özellikle pazar oyuncuları ve satın alma süreçleri açısından gerçek zamanlı hareket etmek oldukça önemli. Artık zamanın dışında kalan, tüketicisi ile anında iletişime geçemeyip, esprinin zamanını kaçıran oyunun dışında kalıyor.
Kısacası gözümüzü sürekli açık tutmamız gereken bir dönemdeyiz.
İşte seminer notları

1. Dünya dönerken siz olduğunuz yerde durmayın: İkinci önemli adım da gerçekten zamanın hızı ile birlikte zamanın değişimlerini de yakalayıp, buna ajansınızı ya da markanızı adapte edebilme kapasiteniz. Gerçek zamanlı bir şeyleri yakalayıp içine dahil olacağım diye çoğu zaman içerik konusunda markalar ve aynı zamanda haber kanalları kendilerini yakıyorlar. Bu durumda içerikten tatmin olmayan tüketici de markanıza sizin hedeflediğiniz itibarı vermiyor.


2. Özel envanterler oluşturun:
Düşünün dünyanın kabul ettiği markalar, nasıl o noktaya geldiler? Nasıl nokta atışı çalışmalar yapabiliyorlar? Oluşturdukları özel envanterler ile akıllı hedeflerini doğru envanterlere konumlandırarak reklam çalışmaları yapıyorlar. Bu da tüm sistemi etkiliyor.


3. Deneyim yerine veri kalitesi:
Eskiden doğru pazarlama yönetimi deneme yanılma yoluyla öğrenirler, buna göre taktik geliştirildi. Şimdi ise kılavuzumuz deneyimlerin yerine veriler oldu. Verilerin kalitesi içerik kalitesini belirliyor. Gelecekte medya satın almada daha çok veri etkili olacak. Bu yüzden veri tabanlarını genişletmek gerekiyor.


4. Hedef kitle analizi:
Hedef kitlenin en iyi şekilde seçilmesi ve kodlanması gerekiyor. Kategorizasyonun doğru yapılabilmesi için ve doğru gruplara doğru mesajın iletilip tatmin takipçi/tüketici tatmininin sağlanması için hedef kitlenin belirlenmesi ve ayrıştırılması çok önemli.


5. Sosyal medyada itibar yönetimi:
Bir diğer dikkat edilmesi gereken konu da sosyal medyada itibar yönetimi. Sosyal medyada itibar sahibi olmak pek kolay değilken çünkü herkesin aktör olduğu bir alanda farkındalık yaratıp öne çıkmak Yeşilçam'dan Hollywood'a adım atmak için çabalamaya benziyor, kazandığınız itibarı kaybetmek anlık bir mesele. Bu sebeple bu konuya da özellikle önem verilmesi gerekiyor.


Diğer önemli konular spesifik web sayfaları oluşturmak, özel pazar noktalarını belirlemek, mobil videoların yakınsama içinde kullanılması, trafiğin optimizasyonu gibi birçok ilgi çekici konu oldu.

Aktuel.com.tr

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.