Cumartesi 07.12.2013 00:00
Son Güncelleme: Cumartesi 07.12.2013 14:55

Starbucks’la İlgili Bilmediğiniz 7 Gerçek

Starbucks’ın adının Moby Dick’ten geldiğini düşünüyorsanız fena halde yanılıyorsunuz.

İşte kahve bağımlısı olmanızı sağlayan Starbucks'le ilgili bilmediğiniz 7 gerçek!
1. Starbucks'un tall bardağı 354 ml, grande bardağı 473 ml, venti bardağı ise 591 ml içecek alıyor. Türkiye'de olmasa da Starbucks'ın bundan daha büyük boy bardağı da var. Trenta boy bardak 916 ml alıyor. Bu bardağın ne kadar büyük olduğunu şöyle de anlatabiliriz: 916 ml neredeyse normal boydaki midenin büyüklüğüne ve bir şişe şaraba denk.
2. Sadece Kaliforniya'da 560 Starbucks var. 6 kıtada mağazası olan Starbucks'ın toplamda 20 bine yakın şubesi var. Ve dünyada en hızla yayılan markalardan biri. Üstelik hiç reklam yapmadan.
3. Tüm dünyadaki Starbucks'larda bir yılda 93 milyon galon süt tüketiliyor. Daha anlaşılır tabirle 352 milyon litre demek oluyor. Benzetme yapılması gerekirse bu miktarla 155 olimpik havuz doldurulabilir.
4. Çoğu kişi Starbucks'ın adının ünlü roman Moby-Dick'ten geldiğini sanır. Ama yanlış! Aslında ismi o hikayedeki karaktere de ismini veren eski bir kasaba olan Starbo'dan geliyor.
5. 1999 yılında edebiyat dergisi Joe ile bir anlaşma yaptı ve dergiyi onlar basmaya başladı. Bu 3 sayı kadar devam etti.
6. Starbucks'ın fiyatları her ülkede sabit değil. En ucuz Starbucks fiyatları Yeni Delhi Hindistan'ta, en pahalısı Oslo Norveç'te.
7. Starbucks'ın short boy bardağı aslında çocuklar için üretilmiş.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.