Salı 24.12.2013 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 25.12.2013 08:19

Türk turizmi nereye koşuyor?

Turist sayısında 6, turizm gelirlerinde 12’nci sırada yer alan Türkiye’de, hedef 2023’te 50 milyar dolarlık ciroya ulaşmak.

Türk turizmi, sektörün dışında oluşan çeşitli olumsuz etkenlere ve konjonktüre bağlı dalgalanmalara, kriz dönemlerine rağmen hızlı büyüme trendini son 10 yılda da sürdürdü. Bu süreçte turizmde en hızlı büyümeyi gerçekleştiren ülkelerden biri olan Türkiye, uluslararası sıralamada üst sıralara doğru ilerleyerek dünyada ilk 10 arasına girmeyi başardı. Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü'nün 2012 verilerine göre Türkiye, uluslararası turist gelişleri itibarıyla dünyada 6, turizm gelirlerinde 12'nci sırada yer aldı. 2023'te 50 milyon turist 50 milyar dolar turizm gelirlerine ulaşmayı hedefleyen sektör, bu doğrultuda emin adımlarla ilerliyor.

ALTERNATİFLER GELİŞTİRİLMELİ

2023 hedefleri doğrultusunda Türkiye Büyük Millet Meclisi 10'uncu Kalkınma Planı Bütçe Komisyonu tarafından bir yol haritası çizildiğini dile getiren Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) Başkanı Başaran Ulusoy, pazarın çeşitlendirilmesi gerektiğine vurgu yaptı. Ulusoy, "2014-2018 yılında ağırlıklı olarak sağlık turizmi başta olmak üzere, kongre, kış, kruvaziyer, golf ve kültür turizmine ilişkin altyapı eksikliklerinin tamamlanması gerek. Alternatif turizm türlerinin gelişimini sektöre önemli katkı sağlayacaktır" dedi. Cumhuriyetimizin 100'üncü yılını kutlayacağımız 2023'te Türkiye'nin turizmde ilk 5 ülke arasında yer alması için yapılması gerekenleri sıralayan TÜRSAB Başkanı Ulusoy şunları söyledi: "Öncelikle ürün çeşitlendirmesine gitmeliyiz. Ardından pazarı çeşitlendirerek yeni alanlar yaratmalıyız. Ayrıca devlet yatırımları ve pazarlama desteği de şart. Tüm bu süreçlerin gerçekleşmesi halinde hedeflere ulaşmamız için önümüzde hiçbir engel yok."

KÜRESEL PAZAR TAKİPTE

Turistik Otelciler, İşletmeciler ve Yatırımcılar Birliği (TUROB) Başkanı Timur Bayındır, 2023 hedefleri doğrultusunda mevcut altyapının geliştirilmesi, nitelikli işgücü sağlanması ve destinasyonlarda ürün çeşitlendirilmesine yönelik programlar üzerinde çalıştıklarını söyledi. Bayındır, "Örneğin İstanbul'u ele aldığımızda kültür, tarih, kongre, alışveriş, gastronomi gibi birden fazla segmenti içinde barındıran büyük bir potansiyel görüyoruz. Dolayısıyla bu gücü doğru bir şekilde yansıtmaya ve algıyı yükseltmeye çalışıyoruz. Biz mevcut potansiyeli kabul etmek yerine, sürdürülebilir ve uzun vadeli iş fırsatları yaratmayı hedefliyoruz. Dolayısıyla sadece konaklama sektörünün standartlarının iyileştirilmesi üzerine değil, tüm faktörler üzerinde çalışmalarımızı şekillendirmekteyiz" dedi. Bu amaçla, uluslararası işbirliklerimizi güçlendirme gayreti içinde olduklarını vurgulayan Bayındır, küresel eğilimleri takip ederek, en güncel trendleri yakalamaya ve Türkiye'nin yapısına uyarlayıp, fayda sağlamak üzerine çalıştıklarını vurguladı.

Terörün bitmesi yeni alternatifler doğuracak

Ülke ekonomisindeki istikrara paralel 2023 hedeflerine ulaşılacağına inandıklarını belirten Jolly Tur Genel Müdürü Figen Erkan, bu doğrultuda bir dizi iş planı hazırladıklarını söyledi. Erkan, "Öncelikle Türk halkının tatil vizyonlarını değiştirecek, geliştirecek seyahat hedeflerini oluşturuyoruz. Kitlelere özel seyahat paketlerini ön plana çıkartarak gençliğe, çocuklara, çiftlere, emeklilere özel seyahat programları yapıyoruz" dedi. Son yıllarda Türkiye'de ulaşım, iletişim ve tarihi alanlar konusunda ciddi gelişmelere imza atıldığını söyleyen Erkan, bunlara yönelik yeni turizm destinasyonları oluşturduklarını vurguladı. Erkan, "Örneğin GAP ve Doğu Anadolu Bölgesi'nde çok ciddi bir tarih var. Terörün bitmesi sonrası bu bölgeler turizm için yeni alternatifler olacak" diye konuştu.

Betül ALAKENT/SABAH

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.