Cuma 03.01.2014 00:00
Son Güncelleme: Cuma 03.01.2014 14:04

Sosyal medyanın cinsiyeti

Sosyal medyayı kim hangi amaçla kullanıyor? Ama daha makro bir soru: En çok kim kullanıyor?

Teknlojinin gelişimiyle birlikte datalara yönelik araştırmalar da hızlandı. İşte onlardan biri... ABD'de yapılan araştırma sonucuna göre kadınlar beş ana sosyal medyaya kanalında erkeklerden daha aktif. Araştırmayı yapan merkezin adı Pew ve onların bulgularına göre kadınların yüzde 76'sı Facebook kullanıyor. Erkeklerde bu oran yüzde 66'ya düşüyor. Kadınların yüzde 18'i Twitter kullanıyor ve burada erkekleri kıl payı geçiyorlar. Erkeklerin Twitter kullanma oranı yüzde 17. Kadınların yüzde 20'si Instagram kullanırken, erkeklerin yüzde 17'si kullanıyor. Kadınların yüzde 33'ü Pinterest'i kullanırken erkeklerin yüzde 8'i kullanıyor.

Peki her platformda mı kadınlar önde? Hayır. LinkedIn'de durum farklı: erkeklerin yüzde 24'ü bu platformu kullanırken bu oran kadınlarda yüzde 19. Pew bulgularına göre 2012 Aralık'ına kıyasla şu anda bütün ana platformlar daha çok kullanılıyor. Bugün, ABD'deki internet kullanıcılarının yüzde 73'ü en az bir sosyal medya kanalını kullanırken yüzde 42'si birden çok kanalı kullanıyor.Instagrambu sene 18-27 yaş arası kullanıcılar arasında dokuz puan yükselerek yüzde 37'lik, Afrika kökenli Amerikalılar arasında ise on bir puan yükselerek yüzde 34'lük bir kullanılma oranına erişti.

(AdWeek)

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.