Salı 21.01.2014 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 22.01.2014 16:25

2013'ün en çok kullanılan şifreleri

Siber saldırıların yılı olan 2013'te facialara yol açan 'en kötü' 25 şifre belli oldu.

Dev şirketlerin, devlet kurumlarının ve milyonlarca online kullanıcının saldırılara maruz kaldığı 2013, kullandığımız şifrelere dikkat etmemiz gerektiğini fazlasıyla ortaya koydu. Yapılan bir araştırma ise bu konuda iyi bir ders alınmadığını gösterdi.

ABD merkezli yazılım ve araştırma şirketi SplashData, geride kalan her yıl için yaptığı gibi 2013'ün de en kötü şifrelerini belirledi.

Aslına bakılırsa ortaya çıkan 25 şifrelik liste, aynı zamanda en çok tercih edilen ve siber saldırıların başarıya ulaşmasını sağlayan kombinasyonları ortaya koydu.

Ağırlıklı olarak şirketler tarafından kullanılan ve çoklu kullanımı kolaylaştırması için belirlenen tahmin etmesi süper kolay şifreler, siber saldırıların yayılmasını da kolaylaştırıyor.

SplashData'nın belirlediği ve 2013'te en çok faciaya yol açan 25 şifre şöyle:

1. 123456 (Bir basamak yükseldi)

2. password (Bir basamak aşağı indi)

3. 12345678 (2012'den bu yana yeri değişmedi)

4. qwerty (Bir basamak yükseldi)

5. abc123 (Bir basamak aşağı indi)

6. 123456789 (Yeni şifre)

7. 111111 (İki basamak yükseldi)

8. 1234567 (Beş basamak yükseldi)

9. iloveyou (İki basamak yükseldi)

10. adobe123 (Yeni şifre)

11. 123123 (Beş basamak yükseldi)

12. Admin (Yeni şifre)

13. 1234567890 (Yeni şifre)

14. letmein (Yedi basamak aşağı indi)

15. photoshop (Yeni şifre)

16. 1234 (Yeni şifre)

17. monkey (11 basamak aşağı indi)

18. shadow (Yeri değişmedi)

19. sunshine (Beş basamak aşağı indi)

20. 12345 (Yeni şifre)

21. password1 (Dört basamak yükseldi)

22. princess (Yeni şifre)

23. azerty (Yeni şifre)

24. trustno1 (12 basamak indi)

25. 000000 (Yeni şifre)

Kaynak: ntvmsnbc

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.