Pazar 09.03.2014 00:00

Türkiye Halkbank'ta direniyor

Bağdat ve Erbil Kuzey Irak petrolü konusunda uzlaşmaya çok yaklaştı. En önemli sorun gelirin yatacağı banka. Türkiye ise Halkbank konusunda ısrarcı.

Ceyhan'a gelen Kuzey Irak petrolü 1.2 milyon varili aştı. Yetkililer, geçen yıl aynı masaya oturmayan Bağdat ve Erbil'in, Türkiye'nin girişimleriyle uzlaşma noktasına geldiğini belirterek, "Herkes bu petrolün Ceyhan'a gelmesini kabul ediyor. Şu an yaşanan sorun, gelirin yatacağı banka ve ticareti yapacak petrol şirketi. Türkiye gelirin Halkbank'ta yatmasında ısrarcı" dedi.
1.2 MİLYON VARİL
İlk etapta günlük 400 bin varille başlayacak ve 2 milyon varile kadar çıkması hedeflenen Kuzey Irak petrolünün Türkiye üzerinden Avrupa'ya geçmesindeki Bağdat engeli "şimdilik" aşıldı. Yetkililer, geçen yıl aynı masaya oturmayan Bağdat ve Erbil'in, Türkiye'nin girişimleri ile uzlaşma noktasına geldiğini belirterek, "Türkiye gelirin Halkbank'ta yatmasında ısrarcı. Bağdat petrol ticaretinin SOMO, Erbil ise kendi şirketi KOMO üzerinden yapılmasını istiyor. Bu iki sorun aşılınca petrol Türkiye'ye akacak" dedi. ABD ve Irak, söz konusu paranın JP Morgan'a yatırılmasını istiyor.

İHTİLAFIN ÇÖZÜLMESİ BEKLENİYOR

Botaş yetkilileri, akışın Ceyhan'da yönetildiğini belirterek, "Süreç tamamen şeffaf ilerliyor" değerlendirmesi yaptı. Bağdat ve Erbil arasındaki ihtilafın çözülmesi ile uluslararası piyasalara satılmaya başlanacağı kaydedildi.

Sabah

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.