Salı 11.03.2014 00:00
Son Güncelleme: Salı 11.03.2014 09:42

Facebook tasarım değiştiriyor

Yeni tasarımda fotoğraflar büyüdü, yazı tipleri değiştirildi ama asıl büyük değişiklik...

Facebook Perşembe günü yaptığı açıklamada, sayfa girişte gönderilen videoların, fotoğrafların ve linklerin görüldüğü Haber Kaynağı tasarımını değiştireceğini açıkladı.
Facebook CEO'su Mark Zuckerberg 2013'te yaptığı bir açıklamada haber kaynağını "en iyi şekilde kişileştirilmiş bir gazeteye" çevrileceğini belirtmişti. Ancak yeni tasarımın birkaç kullanıcı tarafından test edilmesi ve gelen olumsuz dönüşler sonrasında şirket daha yumuşak bir tasarım lehine test aşamasındaki bu tasarımdan vazgeçmişti.
Basın toplantısı yerine basın açıklaması ile tanıtılan yeni tasarım 2013 yılındaki test aşamasındaki tasarımdan tamamen farklı. Videolar, fotoğraflar ve başlıkların yer aldığı dijital gazete yaklaşımından ziyade yeni haber kaynağı Facebook'un mobil uygulamasının masaüstü bilgisayarlara getirilmiş haline benziyor. Yeni tasarımda fotoğraflar büyüdü, yazı tipleri değiştirildi ancak genel olarak daha kolay gezinti üzerinde duruldu.
Ayrıca değişimler sistemin işleyişindeki arka plan değişiminde ziyade basit görsel güncellemeleri içeriyor. Facebook blog sayfası üzerinden yaptığı açıklamada güncellemelerin "içeriklerin kullanıcılara getirilme işleyişini ve iletilerin sıralanma şeklini" değiştirmeyeceğini de kaydetti.
Yeni tasarım kullanıcıların isteyip istemediğine bakılmaksızın gelecek haftalarda herkese uygulanacak

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.