Pazar 13.04.2014 00:00

Kılıç Twitter'a yem oldu!

Anayasa Mahkemesi, kişilik haklarını ihlal eden Twitter'ı 'ifade özgürlüğü' saydı, erişime açtı. Ancak kuş, bu kez Başkan Haşim Kılıç'ın yakasına yapıştı.

ABD şirketi Twitter, sanal kuşuyla dünyayı dolaşmaya başladı. Sosyal paylaşımdan çıkıp, kişilik haklarına saldırdı. Bunun üzerine Telekomünikasyon İletişim Başkanlığı'nın çalışması sonucu Bilgi Teknolojileri Kurumu, Twitter'ın Türkiye'deki erişimini kapattı. Gerekçe ise "Kişi hak ve özgürlüklerine" saldırıydı. Türkiye'de bir ofisi bulunmayan ayrıca vergi vermeyen Twitter, geri adım attı. Söz konusu hesapların kaldırılacağını açıkladı.

13 BİN TAKİPÇİ

Ancak Anayasa Mahkemesi hızlı davrandı. "Twitter yasağını ifade özgürlüğü kapsamında değerlendirip"kuşun çenesini açtı. İşte o kuş bu kez Anayasa Mahkemesi Başkanı Haşim Kılıç'ın yakasına yapıştı. Twitter'da Haşim Kılıç adına tam 6 sahte hesap açıldı.@hasimkilicAYM adlı sahte hesap ise anında 13 bin takipçiye ulaştı.

KURUMDAN SAVUNMA

Söz konusu hesapta, Kılıç'ın ve Anayasa Mahkemesi binasının fotoğrafları yer aldı. Ayrıca hesaptan, özellikle Twitter'a erişimin engellenmesi ve Anayasa Mahkemesi'nin bu konudaki kararlarına yönelik değerlendirmeler yapıldı. Bunun üzerine Twitter kullanımını ifade özgürlüğü sayan Anayasa Mahkemesi, başkanı için tam tersi yönde bir karara imza attı. Kurum"Başkanımızın Twitter hesabı yoktur" açıklamasını yapmak zorunda kaldı. Söz konusu açıklama Anayasa Mahkemesi'nin resmi Twitter adresinden yayınlandı. Kurum yetkilileri, Kılıç tarafından yazılmış gibi gösterilen Tweet'lerin doğru olmadığını söyledi.

İŞTE O AÇIKLAMA

Anayasa Mahkemesi, Twitter'da Haşim Kılıç adına açılan sahte hesaplarla ilgili hemen harekete geçti. İlk olarak bir açıklama yapıldı. Açıklama ise Anayasa Mahkemesi'nin internet sitesinden yayınlandı. İşte o açıklama: "Sayın Haşim Kılıç'ın adı ve fotoğrafı kullanılarak çeşitli twitter hesapları açıldığı ve bu sahte hesaplardan Sayın Başkan adına mesajlar gönderildiği tespit edilmiştir. Anayasa Mahkemesi Başkanı Sayın Haşim Kılıç'ın hali hazırda aktif olarak kullandığı herhangi bir twitter hesabı bulunmamaktadır. Bu nedenle, kamuoyunu yanıltmaya yönelik söz konusu sahte hesaplara itibar edilmemesi saygıyla duyurulur."

YARISI ÖTMÜYOR

Haşim Kılıç'ın yakasına yapışan sahte kuş, Twitter'ı zor durumda bıraktı. Zira Twitter'la ilgili yapılan bir araştırmada toplam kullanıcı sayısının neredeyse yarısının hiç tweet atmadığı ortaya çıktı. Bugün yaklaşık 974 milyon kayıtlı kullanıcıya ulaşan Twitter'da toplam kullanıcı sayısının yüzde 44'ü henüz hiç mesaj yazmadı. Mevcut hesapların yüzde 30'u 10 veya daha az sayıda tweet atarken, kullanıcıların sadece yüzde 13'ü 100'ün üzerinde tweet yazdı. Twitter'la ilgili yapılan bu çarpıcı araştırma, 'kuşların neredeyse yarısının ötmediğini' gözler önüne seriyor. Bu tabloda, açılan sahte hesapların da etkisi oldukça büyük elbette.

KENDİSİ CEVAP VERMELİ

Başkan Kılıç'a musallat olan kuşla ilgili Anayasa Mahkemesi'nin internet sitesinden açıklama yapması tepki çekti. Hukukçular bunun doğru olmadığını söyledi: "Twitter'daki sahte hesaplar Haşim Kılıç'ın şahsıyla ilgilidir. Bu nedenle kurumu bağlamaz."

YASAL HAK UYARISI YOK

Anayasa Mahkemesi'nden yapılan açıklamada Kılıç'ın yasal haklarını kullanacağına yönelik bir ibarenin bulunmaması da dikkat çekti. Bu arada Anayasa Mahkemesi'nin, geçtiğimiz günlerde açtığı resmi twitter hesabı olan @AYMBASKANLIGI'nın takipçi sayısı kısa sürede 60 bini aştı.

Kaynak: Ersan ATAR / TAKVİM

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.