Salı 22.04.2014 00:00

Robot denizaltılar taradı

Kayıp Malezya uçağının kara kutusunu arama çalışmaları 4 bin 500 metre derinlik, 10 kilometrelik alanda sürdürülüyor. Robot denizaltılarla 3’te 2’si taranan alanda hiçbir ize rastlanmadı.

Kuala Lumpur-Pekin seferini gerçekleştirmek için 8 Mart'ta kalktıktan 40 dakika sonra, 239 kişiyle birlikte kayıplara karışan Malezya Havayolları'na ait yolcu uçağını arama çalışmalarında hâlâ somut bir gelişme sağlanamadı. Çalışmalar Güney Hint Okyanusu'nda devam ediyor. Dün 49 bin 500 kilometre karelik alanda sürdürülen enkaz arama çalışmalarına 10 askeri uçak ve 11 gemi katıldı. Ancak şiddetli rüzgâr ve yoğun yağışa neden olacak tropik fırtına nedeniyle enkaz arama çalışmalarına ara verileceği açıklandı. 5-8 Nisan tarihlerinde elde edilen ve uçağın kara kutusuna ait olduğu düşünülen sinyallerden de hâlâ bir gelişme kaydedilemedi. Uçağın düşüş nedenine ışık tutması için büyük umut bağlanan kara kutuyu arama çalışmaları 4 bin 500 metre derinlik ve 10 kilometrelik bir alanda gerçekleştiriliyor. Robot denizaltılarla gerçekleştirilen kara kutu arama çalışmalarının şimdiye kadar 3'te 2'sinin tamamlandığı açıklandı. Geri kalan alanın da bu hafta içinde tamamlanması bekleniyor.

Malezya Savunma Bakanı Hişamuddin Hüseyin ise robot denizaltılarla yapılan arama çalışmalarının başarısız olması halinde arama çalışmalarına başka seçeneklerle devam edileceğini açıkladı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.