Salı 01.07.2014 00:00

Dış ticaret açığı daralıyor

Dış ticaret açığındaki daralma hız kesmeden devam ediyor. Açık, mayısta yüzde 28.7, ilk 5 ayda ise yüzde 25 azaldı. AB’nin ihracattaki payı yüzde 39’dan 43’e çıktı.

Dış ticaret açığı, altın ithalatındaki düşüş ve Avrupa Birliği'ne yapılan ihracattaki artışın desteğiyle mayıs ayında, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 28.7 azalarak 7.1 milyar dolara indi. Geçen yılın mayıs ayında yüzde 57.1 olan ihracatın ithalatı karşılama oranı da Mayıs 2014'te yüzde 65.9'a çıktı. Beş aylık dış ticaret açığı ise, geçen yılın ilk beş ayına göre yüzde 25 azalarak 31.6 milyar dolara geriledi. Geçen yılın mayıs ayında 2.22 milyar dolar olan aralarında altının da yer aldığı kıymetli taşlar ithalatının, bu yıl 751 milyon dolara gerilemesi, dış ticaret açığının düşüşünde etkili oldu. 5 aylık kıymetli taşlar ithalatı 7.83 milyar dolardan, 2.3 milyar dolara indi. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, ihracat mayıs ayında yüzde 3.6 artarak 13 milyar 750 milyon dolara çıkarken, ithalat ise yüzde 10.3 azalarak 20.8 milyar dolar oldu. İlk 5 ayda ise ihracat yüzde 7.4 artarak 67.4 milyar dolara ulaşırken, ithalat yüzde 5.6 azalarak 99 milyar dolara indi.

Türkiye'nin Avrupa Birliği'ne (AB) ihracatı, mayısta geçen yılın aynı ayına göre yüzde 16 artarak 6 milyar 22 milyon dolara yükseldi. AB'nin ihracattaki payı Mayıs 2013'te yüzde 39.1 iken, bu yılın aynı ayında 43.8 oldu. Almanya 1 milyar 372 milyon dolarla mayısta en fazla ihracat yapılan ülke oldu. İthalatta ise ilk sırayı 2 milyar 112 milyon dolarla Çin aldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.