Pazartesi 14.07.2014 00:00

Issız adam artıyor

Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’nın yaptığı araştırmaya göre genç erkeklerdeki yalnızlık oranı yüzde 48’den 60’a yükseldi.

Türkiye'de geniş aileden çekirdek aileye geçiş yaşanırken, yalnız yaşayanların oranının artması dikkat çekiyor. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı'nca 2006 ve 2011 yıllarının incelendiği "Türkiye Aile Yapısı Araştırması"na göre, yalnız yaşayanların oranında beş yılda iki kat artış yaşandı. 2006'da yüzde 2.7 olan yalnız yaşayanların oranı, 2011'de yüzde 4.7'lere yükseldi. Araştırmada yalnız yaşayanlar arasında erkek nüfusun önemli bir orana ulaşması dikkat çekti. Yalnız yaşayan erkeklerin çoğunluğunun 18-44 aralığındaki yaş grubundan olduğu belirlendi. 2006'da bu yaş grubundaki yalnız erkeklerin oranı yüzde 48 iken, 2011'de bu oran yüzde 60'a ulaştı. 2006'da yalnız yaşayanlar arasında yüzde 70 ile en çok kadın ve dul olanlar varken, bu oran 2011'de yüzde 57'ye düştü. 2011'de yalnız yaşayan kadınlar arasında yaşlıların oranının daha da artarak yüzde 62'ye ulaştığı ortaya çıktı.

Bireylerin çoğunlukla anne-baba ya da kayınvalide-kayınpederi ile aynı binada oturduğu da belirlendi. Zamanla en çok büyükanne-büyükbaba, amca, teyze gibi akrabalardan daha uzaklaşıldığı tespit edildi. Bireylerin en sık çocuklarıyla, anne ve babalarıyla yüz yüze görüştüğü belirlenirken, 2011'de çocuklarla sık görüşme 45 yaşlarına kadar çok yoğun iken, bu yaşlardan sonra görüşme sıklığının azaldığı ortaya çıktı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.